بودجه خوب دولت برای اشتغال ایثارگران خراسان جنوبی

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: شهدا در نوع خود مخلص ترین انسان‌ها هستند و بهترین نوع رفتن را انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهدا فقط خداوند را دیده‌اند و به تعبیر قرآن معامله بسیار سودمندی را با خداوند انجام داده‌ند، تصریح کرد: روز گذشته به عنوان روز نکوداشت شهدا نامگذاری شد که بهترین فرصت برای گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا بود و برای این منظور برنامه های خوبی در استان برنامه ریزی و به اجرا در آمد.

وی  با بیان اینکه باید دعا کنیم که شرمنده شهدا نباشیم، یادآور شد: دشمنان اسلام به شدت از مجالس شهدا می ترسند و هر مجلس شهدا تبرا بر علیه دشمنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی به سخن صدام بعد از جنگ تحمیلی مبنی بر اینکه در جنگ از مادران شهدا شکست خوردیم اشاره داشت و افزود: امروز روز تکریم  مادران و پدرانی است که سالی ۱۱ هزار نفر از این گنجینه های دست نیافتنی از از دست می دهیم.

نوفرستی ادامه داد: به میزانی که نسل جوان را به شهدا گره بزنیم در جامعه اثر خاص خود را خواهد داشت.

برگزاری یادواره شهدا در همه نقاط استان

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا در همه نقاط استان، اضافه کرد: روز گذشته یادواره شهدا در بیرجند با محوریت شهدای دانش‌آموز برگزار شده وهمه برنامه‌های این مراسم  را نیز دانش آموزان عهده دار بودند.

نوفرستی بیان داشت:  ۳۶ هزار دانش آموز شهید شده‌اندکه با نگاه و پویش عمیق این راه را انتخاب و جان خود را فدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد متولی امور خانواده شهدا و ایثارگران بوده و همیشه شرمنده مناعت طبع و بزرگی روح این عزیزان است، یادآور شد: خدمات بنیاد شهید به خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه های اشتغال، بهداشت و درمان، سلامت و تحصیلات در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیشتر پدران و مادران شهدا کهن سال بوده به همین دلیل مشکلات خاص خود دارند و باید در پی رفع این مشکلات باشیم تا دردی از آلام این افراد کم کنیم.

رفع دغدغه مسکن جامعه ایثارگری

نوفرستی با بیان اینکه موضوع  مسکن از دغدغه های این خانواده ها بوده که از گذشته پاسخ داده نشده است افزود: در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است و جامعه ایثارگری  می توانند  در سراسر استان برای مسکن درخواست بدهند.

وی به موضوع  اشتغال خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اشاره داشت و افزود: امسال دولت بودجه خوبی برای حوزه اشتغال بخش های مختلف به ویژه ایثارگری در نظر گرفته تا این افراد بتواننداز تسهیلات اشتغال و کارآفرینی بهره‌مند شوند و جالب اینجاست   که از این تسهیلات استقبال خوبی هم شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از انسان های کوته بینی وجود دارند که این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا این قدر به خانواده ایثارگران خدمات رسانی می شود، افزود: این پرسش سبب رنجش خاطر خانواده شهدا می شود  و باید این افراد بدانند در بسیاری از کشورها برای قهرمانان خود این امتیازات را در نظر می‌گیرند. همچنین خدماتی که به این خانواده های عزیز ارائه می‌شود شاید کمترین کاری باشد که بتوانیم در مقابل ایثارگری های آنها انجام دهیم.

نوفرستی گفت: مباحثی وجود دارد که باید در موردشان فرهنگ سازی شود و برگزاری یادواره های شهدا در این خصوص بسیار دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید با روحیات شهدا آشنا شوند، یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در راستای تکریم از خانواده شهدا و همچنین آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌های شهدا انجام شده دیدار امامان جماعات مساجد و برخی از مردم محلات با خانواده شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: آماده سازی گلزار شهیدان بر عهده بنیاد شهیداست اما و بعد از آماده سازی نگهداری آن برعهده دهیاران و شهرداران است.

تعویض پرچم گلزارهای شهدا

نوفرستی افزود: در آستانه عید نوروز همه پرچم های گلزار شهدا تعویض و سنگ نوشته های برخی از مزارها که نیاز به ترمیم داشت هم مرمت شد.

وی  اضافه کرد: برای مراسم تحویل سال گروه‌هایی از جوانان به عنوان گروه های شهدایی تشکیل شده اند تا  مراسم آغاز سال نو را بر سر مزار شهدا برگزار کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم استان باید تابلوهای بنری هر شش ماه عوض شود بنابراین به سمت تابلوهای فلزی با ماندگاری ۱۲ سال رفته ایم.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =