آمادگی موزه خشت و گل خراسان جنوبی برای استقبال از گردشگران نوروزی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بشرویه، حسن علی زاده، فرماندار بشرویه امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این شهرستان مهیای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.
وی گفت: بافت تاریخی زنده و پویای بشرویه با آثار تاریخی بسیار زیبا به جا مانده از دوران پیش از اسلام و دوران صفویه و قاجاریه، به عنوان موزه خشت و گل استان شناخته می شود و جزو ۱۰ شهر خشت و گل ایران نیز است.

وی با بیان اینکه خانه های تاریخی بشرویه، خانه های چهار صفه بزرگ و کوچک  است که بشرویه را به شهر چهار صفه ها مشهور کرده، گفت: بشرویه با وجود بادگیرهای بسیار زیبا با قدمت ۷۰۰ ساله، بادگیرهای سه قلو و چهار قلو و یکی از عریض ترین بادگیرهای ایران در خانه اکبری به شهر بادگیرها نیز معروف است.

فرماندار بشرویه اظهار داشت: محله میان ده بشرویه که آثار تاریخی همچون مسجد میان ده، حوزه علمیه تاریخی ملا عبد الله بشروی، حسینیه حاج علی اشرف، آب انبار قدیمی و بی نظیرترین موزه خصوصی کشور را در خود جای داده از زیباترین محلات تاریخی به جامانده از دوران صفویه است.

علیزاده، باغستان ارسک را از زیباترین باغستان های استان خواند که با آسیاب آبی فعال،جلوه ای بسیار زیبا از هنر و دانش مردمان فرهیخته این دیار است.

وی ادامه داد: قلعه دختر با قدمتی هزار ساله در دوازده کیلومتری غرب شهر بشرویه و بر بلندای کوهی به ارتفاع ۴۰۰ متر قرار گرفته و در مجاورت این قلعه، آسیاب آبی شامل ۵ آسیاب معروف به آسیاب های یکم تا پنجم واقع شده اند.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه پل تاریخی ترناو از آثار بسیار دیدنی به جا مانده از دوران ساسانیان است که در روستای فتح آباد بخش ارسک واقع شده، اظهار داشت: باغ خان، مسجد جامع رقه، خانه بسیار زیبای مستوفی ، کاروانسرای اصفاک و نیگنان از دیگر آثار تاریخی شهرستان است.

علی زاده ادامه داد: یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان، کویر بکر و زیبای بشرویه است که با وسعتی بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار در ۱۸ کیلومتری شرق بشرویه واقع شده است.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه آمادگی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران اشاره کرد و افزود: در توقفگاه های اصفاک، مجتمع امام رضا(ع) و پارک طریق الرضا(ع)زیر ساخت های لازم از جمله آب شرب بهداشتی ، برق و سوخت تأمین شده است.

وی به برپایی سیاه چادر عشایری، راه اندازی بازارچه های عرضه مواد غذایی ، صنایع دستی و سوغات محلی، استقرار ایستگاه های امدادی هلال احمر و گشت های پلیس راه  و نیروی انتظامی نیز اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: راه اندازی اکیپ گشت سیار راهداری ،نیروی انتظامی  و پلیس راه در محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی ویژه طرح نوروزی در نظر گرفته شده است.

علی زاده از آمادگی کامل پایگاه های آتش نشانی روستایی  و آماده بکار بودن همه اقلام و تجهیزات امدادی دراختیار دهیاری ها، استفاده از ظرفیت بخشداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی، بسیج سازندگی و… نیز سخن به میان آورد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =