اجرایی شدن ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری استان در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد.

وی افزود: سال گذشته با هدف صیانت از جایگاه نیروی کار و حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان ، بر موضوع برگزاری جلسات کمیسیون کارگری به صورت مستمر و بدون وقفه تأکید شد.

به گفته ویدر همین راستا سال گذشته ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری برگزار شد که ۸۴ مصوبه به همراه داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مصوبات سال گذشته، دو مورد اجرایی نشده و سه مورد نیز در حال پیگیری است، تأکید کرد: بقیه مصوبات به صورت کامل محقق شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۷ مورد بازدید انجام شده و رصد مشکلات کارگران به صورت میدانی متذکر شد: معوقات کارگری، بیمه کارگران و رعایت شرایط ایمنی در محیط کار از مهمترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون کارگری بوده است.

به گفته وی طالبی مسکن کارگری هم بخشی از مطالبات کارگری مطرح شده در این کمیسیون است.

وی متذکر شد: تأکید بر پرداخت به موقع مطالبات کارگران در واحدهای تولیدی تا حدودی به خاطر کاهش حجم معوقات کارگران بود.

وی با تشکر از نگرش مثبت اعضای کمیسیون به موضوعات مرتبط و تلاش برای حمایت از واحدهای کارگری استان و نیز همراهی و مساعدت واحدهای تولیدی گفت: اهتمام اعضا در پیگیری مشکلات که به کاهش حجم معوقات کارگری انجامید، رضایتمندی حوزه تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رویکرد کمیسیون در راستای برگزاری جلسات به صورت منظم، تصریح کرد: این جلسات در سال جاری هم به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

طالبی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار جلسات برگزار شده در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، متذکر شد: تعداد جلسات کمیسیون کارگری در سال ۱۴۰۰ ، ۶ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ مورد رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط در واحدهای تولیدی به گونه ای پیش رود که به برگزاری جلسات کمیسیون و پیگیری مشکلات کارگران نیازی نباشد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف



لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =