مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به خط پایان رسید

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی خراسان‌جنوبی با  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار و از تیم‌های برتر و دست‌اندرکاران این ماراتن استانی تجلیل شد.

کاظم چراغ‌بیرجندی، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: سازمان هایی موفق همیشه به دنبال توسعه پایدار، مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی درست، استفاده از فناوری مناسب و به کارگیری نیروی انسانی پویا و کارآمد هستد.

وی افزود: مهم ترین اثربخشی و کارایی نیروهای انسانی سازمان های دولتی و عمومی در وهله سلامت جسمانی و روانی کارمندان آن دستگاه و نهاد  است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی با اشاره به نتایج تحقیقات علمی و دانشگاهی در حوزه ورزش تصریح کرد: هرسازمانی که به مولفه‌های پویایی و نشاط کارکنان خود توجه بیشتری داشته در حوزه بهره‌وری‌ و تولیداتی‌ از رشد و ارتقاء محسوسی برخوردار بوده است.

چراغ بیرجندی یادآور شد: در توسعه و ترویج ورزش همگانی و سلامتی جسمی و روحی جامعه باید همه سازمان ها و نهادی‌های دولتی و اجتماعی همراهی، مشارکت و برنامه‌ریزی مدنی داشته باشند.

پیشنهاد به کارگیری کارشناس ورزش در ادارات

وی توصیه کرد: استانداری خراسان‌جنوبی و ادارات دولتی و عمومی نسبت به بکارگیری کارشناس ارشد ورزشی و به عنوان مسئول تربیت بدنی آن سازمان اقدام کنند و از یک درصد اعتبار خود در توسعه فعالیت‌های ورزشی و زیرساختی استفاده کنند و در پایان سال نیز مورد ارزیابی و تاثیرگذاری قرار گیرند.

دستگاه های اجرای مجاز به هزینه کرد یک درصد اعتبار ورزشی

محسن قطبی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: براساس ماده ۵ دستورالعمل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی، دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات خود در این حوزه هستند.

وی افزود: ۳۰ درصد حاصل از یک درصد اعتبارات سازمان های دولتی و عمومی به توسعه ورزشی مدارس، ۳۰ درصد ورزش و جوانان و ۴۰ درصد بقیه برای فعالیت‌های ورزشی و زیرساخت‌های آن سازمان اختصاص می‌‌یابد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: موتور محرکه هر سازمانی را می‌توان نیروی انسانی آن دانست و لذا هرچه‌قدر به فعالیت تربیت‌بدنی و نشاط اجتماعی کارکنان توجه شود، در عملکرد و بهره‌وری‌ نهاد‌های دولتی و عمومی نقش اساسی خواهد داشت.

قطبی با اشاره به کسب رتبه دوم هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در حوزه مشارکت سازمان ها در مسابقات ورزشی کارکنان و دستگاه های اجرایی یادآور شد: امسال برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی متعددی در شهرستانهای استان برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ارتباط با فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های همگانی سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان نظر حمایتی و همراهی دارد.

رقابت ۱۴۰۰ وزرشکار

صالحه قلندری، مسئول پیگیری معاونت توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز گفت: در مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی استان با مشارکت ۴۲ سازمان  هزار و ۴۰۰ ورزشکار خانم و آقا در هفت رشته ورزشی به رقابت پرداختند.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان دستگاه های برتر در مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه های اجرایی استان معرفی شدند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 8 =