رشد ۷۳ درصدی بودجه دولتی شهرداری های خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا صفری، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی امشب در گردهمایی شهرداران استان گفت:بودجه دولتی شهرداری های خراسان جنوبی امسال به یک هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافته است.

وی  افزود: سال ۹۹ بودجه دولتی شهرداری های استان ۵۶۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۸۴۱ میلیارد تومان رسید. این رشد بودجه در تاریخ استان بی سابقه بوده و حاصل پیگیری های متعدد استاندار خراسان جنوبی در مرکز است.

وی با اشاره به برگزاری هفت گردهمایی شهرداران استان در سال گذشته با ۳۸ مصوبه تخصصی اظهار داشت:استقبال از این جلسات توسط شهرداران خوب بوده و در سال جدید هم مشابه این برنامه برای شوراهای اسلامی دنبال می شود که بتوانیم به صورت سه ماهه تشکیل جلسه دهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر از ۳۱ شهر ۳۰ شهر دارای شهرداری است که ۱۶ شهرداری درجه زیر چهار دارند و نشان از ضعف بنیه اداری و بودجه ای آنها است که نیازمند کمک های دولتی هستند.

وی با بیان اینکه درهای گشایش اعتباری به روی شهرداری ها گشوده شد ادامه داد: سال گذشته ۵۱۴ میلیارد تومان کمک دولتی به شهرداری های استان در قالب ماشین آلات و قیر بوده است.

صفری عنوان کرد: ۶۱ درصد بودجه شهردارهای خراسان جنوبی را کمک های دولتی اختصاص داده است که در ۱۷ شهرداری بیش از ۱۰۰ درصد تحقق داشته و این در حالی است که سنوات گذشته میانگین تحقق کمک های دولتی ۱۷ تا ۲۰ درصد بوده است.

وی همچنین به همکاری خوب شهرداری ها در ستاد خدمات سفر اشاره کرد و گفت: پنج شهرداری از جمله بیرجند، طبس، فردوس، بشرویه و آیسک در حوزه عملکرد سفرهای نوروزی برتر انتخاب شدند و اقدامات شهرداری های سرایان، سربیشه، ارسک، آرین شهر و نهبندان قابل تقدیر بوده است.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =