شهرداران خراسان جنوبی طرح های ویژه تضمین درآمد پایدار ارائه دهند

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امشب در گردهمایی شهرداران استان اظهار داشت:انتظار می‌رود شهرداران در ۳۱ شهر استان چند طرح ویژه برای تضمیمن درآمد پایدار با نگاه جدید ارائه دهند و برای ایجاد تحول از مشارکت سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

وی گفت: ورود سرمایه‌گذاران به استان می‌تواند منافع متعدد در پی داشته باشد که نیاز است در این زمینه نگاه‌ها به جذب سرمایه‌گذار تغییر کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود امسال حداقل هر شهردار ۲ طرح سرمایه گذاری جدید ارائه دهد تا شاهد تحول جدی در شهرهای مختلف استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نگاه نو و جدیدی است که توجه ویژه را می‌طلبد، تصریح کرد: باید به همه شاخص‌های مدیر شهری توجه کرد خروجی مثبتی داشته باشد و به توان نقشه راهی ترسیم کرد لذا برای ساکنان در شهرها جذبه سکونت باید ایجاد شود و مشاغل هم جذابیت حضور داشته باشند.

قناعت با اشاره به وجود فاصله‌های بین توسعه و رشد یافتگی در شهرها گفت: این مهم نشان از کم‌توجهی به مدیریت شهری است بنابراین آموزش اعضای شوراها نیز در این مهم اهمیت دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد گرچه شهرداران هم باید آموزش لازم را ببینند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر شهری باید توان رقابت درون و برون استانی را داشته باشد اظهار داشت: یکی از وظایف مدیران شهری این است که در میدان رقابت‌های درون و برون استانی باقی بمانند.

وی ادامه داد: هر چه سطح کار افزایش یابد ارزش اقدامات هم بالا می‌رود که این امر نیازمند نگاه عمیق و بلند مدت به مسائل است.

نقاط ضعف و قوت ها شهرها شناسایی شود

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: نقاط قوت و ضعف شهرها باید شناسایی و توسط مدیران شهری مورد توجه قرار گیرد تا در رقابت‌ها همواره صدرنشین جدول باشند.

قناعت گفت: در بحث تامین مالی توجه خوبی به استان شده اما نگاه نباید صرفا به بودجه دولتی باشد چون آنچه تخصیص می‌یابد کافی نیست لذا باید منابع جدید خلق شود و درآمد پایدار را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پیگیری‌های زیادی در مرکز برای جذب سرمایه گذار انجام شده لذا انتظار می‌رود برای اینکه به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها برسیم در کنار کمک‌های دولتی و افزایش تخصیص‌ها باید دنبال تولید منابع جدید بود.

وی یادآور شد: از این طریق بخشی از مشکلات اجتماعی و امنیتی حل خواهد شد و شهرداری‌ها هم به درآمد پایدار می‌رسند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: البته پیگیری برای منابع محدود دولتی همچنان پابرجاست اما با سپردن اقدامات بزرگ به سازمان همیاری شهرداری ها منفعت بیشتری نسبت شهرداری های استان خواهد شد.

وی از شهرداران بابت همکاری درطرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرد و گفت:شهرداری‌هایی که در آماده سازی اراضی وارد عمل شده اند دقت و سرعت مورد انتظار است تا بتوانیم طرح‌ها را با کیفیت بهتری دنبال کنیم.

قناعت ادامه داد: اما از شهرداری‌هایی که مستقیم وارد عمل نشده اند و کار به مجریان واگذار کرده اند انتظار پیگیری و حمایت لازم وجود دارد تا تعهد استان به وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی در خصوص مشکل افزایش بیمه کارگران ساختمانی که از سوی شهرداران در این نشست مطرح شد نیز اظهار داشت: این موضوع قانون بوده اما می‌تواند در قالب تقسیط آن را حل و فصل کرد گرچه پیگیری‌های کتبی و شفاهی با سطح کلان کشور در حال انجام است لذا نباید کار متوقف شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از شهرداران انتظار کار انقلابی، جهادی و سریع برای صدرو پروانه‌های ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن است و با شوراهای شهر باید هماهنگی لازم انجام شود.

بررسی دغدغه شهرداران استان

قناعت با بیان اینکه دغد غه‌های شهرداران استان در جلسه ای باید بررسی شود، افزود: در خیلی از شهرهای خراسان جنوبی تعامل و هم دلی خیلی خوبی بین شهرداران، اعضای شوراها، فرمانداران، ائمه جمعه و دیگر مسئولان وجود دارد اما در بعضی از شهرهای استان تفاهم و هم دلی بین مسئولان کم رنگ است در حالی که به هر میزانی تفاهم و هم دلی بیشتر باشد، توفیقات هم بیشتر خواهد بود.

وی از گزارش ارایه شده توسط شهرداران در قالب ستاد سفر نورزی نیز تقدیر کرد و گفت: همه شهرداران و فرمانداران پای کار بودند و زمانی هم که در هر یک از شهرهای در ایام نوروز حضور یافتیم ، جز در یکی، دو مورد در بقیه شهر ها خدمات رسانی خوبی مشهود بود.

وی به میزبانی خیلی خوب مردم خراسان جنوبی در سفر اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: هرچند رئیس جمهور تنها در بیرجند و نهبندان حضور پیدا کرد اما وزیران به شهرستان‌های خراسان جنوبی رفتند .

وی یادآور شد: با توجه به تعامل و هم دلی موجود بین مدیران شهرستان‌ها با استانداری، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات بهتری در حوزه مدیریت شهری باشیم.

در پایان این گردهمایی از تعدادی از شهرداران  خراسان جنوبی توسط استاندار قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =