خطیب جمعه بیرجند: ریشه آسیب‌های اقتصادی مربوط به هجمه‌های دشمن است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مشرفی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) اظهار داشت: ریشه آسیب‌های اقتصادی مربوط به هجمه‌های دشمن است لذا نباید طوری برخورد کرد که جهادگران عرصه اقتصادی متهم شوند بلکه نقطه هدف ما باید استکبار باشد.

وی گفت: آسیب‌های جوانان هم به خاطر نفوذ فرهنگ بیگانه بوده که نقش استکبار جهانی در این زمینه همواره در طول تاریخ پررنگ است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در مسائل فرهنگی روز جامعه به خصوص در حوزه عفاف و حجاب جوانان کشور دچار آسیب شده‌اند که باید با نگاه محبت‌آمیز و پدرانه به این مساله نگاه شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره‌ چهره زشت استکبار را یادآور شده‌اند لذا نقاط قوت فکری ما هدف دشمن است و می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام مشرفی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف وحدت ملی است گفت: جنگ ترکیبی دشمن حساب شده با خباثت تمام علیه ملت ایران رقم خورد اما سیلی محکمی از مردم متدین خورد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دشمن به دنبال ناامیدکردن مردم است افزود: مشکلات وجود دارد اما پیشرفت‌های کشور بسیار است و باید هر صاحب تریبونی به بیان دستاوردها و امیدآفرینی بپردازد. 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: جبهه مقاومت هم در حال پویایی است و صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کردند در شرایطی که امسال حماسه‌ای ماندگار در روز قدس از سوی مسلمانان جهان و ایران رقم خورد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در عرصه داخلی و خارجی گفت: اثرات این اقدامات نمایان شده و باید در تحقق شعار سال بیش از پیش تلاش کرد تا زمینه برای تمدن اسلامی فراهم شود.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش که سپری شد و دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اقتدار نیروهای مسلح به خاطر اقتدا به سید و سالار شهیدان و پیروی از ولایت است، اکنون به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در تجهیزات نظامی به قدری پیشرفت کرده‌ایم که در منطقه و جهان، حرف برای گفتن داریم. 

حجت‌الاسلام مشرفی، پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس را یادآور اقدامات ددمنشانه آمریکا خواند و گفت: با اعجاز پروردگار و طوفان شن، شکست خفت‌باری برای آمریکایی‌ها در سال ۱۳۵۹ روی داد و برای گرامیداشت این واقعه در شهرستان طبس برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: به اعتقاد یکی از فرماندهان آمریکایی هر حرکت دست آیت الله خمینی (منظور هر دعا بوده) یکی از هواپیماهای آمریکا را به زمین انداخت.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با بیان اینکه دعا همواره یکی از راه‌های هدایت بشری بوده است گفت: یکی از شیوه‌های امامان از جمله امام سجاد (ع) تربیت انسان‌هایی به عنوان سفیران نور بود.

وی گفت‌: خداوند در ماه مبارک رمضان فرصت‌های بی‌نظیر را برای خودشناسی و خداشناسی قرار داده و امید است که بهترین بهره‌ها را این ماه برده باشیم.

حجت‌الاسلام مشرفی اظهار داشت: امنیت، عزت و آزادی که از آن بهره‌مند هستیم به خاطر تمسک به پیامبر اسلام (ص)، اهل بیت (ع)، پیوند قلبی با سید الشهدا و فرهنگ ناب آزادگی است.

وی گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی هم در این مسیر حاصل خواهد شد و باید قرآن همواره برنامه زندگی ما باشد.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه عید فطر اجتماع عظیمی از مسلمانان است که هدف واحد دارند ادامه داد: نماز عید فطر شکوه و عظمت امت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی گفت: فلسفه دیگر جمعیت عظیم مسلمانان این است که در دل مستکبران و صهیونیست‌ها رعب و وحشت ایجاد کند و نقطه قوت ما پیروی از قرآن است.

 پایان پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =