استاندار خراسان جنوبی: بیابان طبس بهترین راوی معجره الهی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس که با حضور جمعی از مسئولان و مردم در مسجد شکر طبس برگزار شد اظهارداشت: باید شناخت خود از نقشه و راهبردهای دشمن را به‌روز کنیم و در مقابل، راهبردهای اصولی را به کار گیریم.

وی افزود: دشمنان و نظام سلطه در مقطع کنونی سه راهبرد اصلی دارند که بدبینی نسبت به خود و امید نداشتن یکی از این راهبردهاست.

وی گفت: مشکلات شهروندان غرب پیشرفته به مراتب بیشتر از شهروندان ماست و به مراتب پیروزی، پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی بیشتر بوده است اما دشمنان به دلیل امپراتوری رسانه‌ای قوی از خود تفسیرهای خوب و از وضعیت جامعه ما تفسیرهای کذایی، دروغ و غیر واقعی می‌سازند.

استاندار خراسان جنوبی راهبرد دیگر دشمن را بدبینی به دیگران و دوقطبی‌سازی عنوان کرد و افزود: دوقطبی واقعی در کشور ما دوقطبی پیشرفت و حفظ آرمان‌های نظام و ذلت و سازش با دشمن است.

قناعت بیان کرد: سومین راهبرد دشمن نیز اصرار بر القای دروغ رویگردانی مردم ایران از اعتقادات دینی‌شان است که بر این موضوع با بمباران رسانه‌های خود در حال کار و تلاش هستند اما واقعیت حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس را همه دیدند.

وی گفت: در مقابل این نقشه‌ها باید راهبردهای اصلی ما همراهی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه، تمرکز بر حل مسائل و مشکلات کشور، اتحاد و همدلی اقوام مختلف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت واقعه طبس اظهار داشت: آنچه در صحرای طبس گذشت، مصداق دیگری برای سوره فیل بود، پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ یوم الفیل دیگری است و کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا محور استکبار جهانی، ابرهه‌ دیگر بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه در این ماجرا گذشت یک رویداد زودگذر نیست بلکه واقعه‌ای ماندگار و همیشه در تاریخ است.

وی با بیان اینکه بیابان طبس بهترین راوی معجزه الهی است که دل تاریخ را به لرزه درآورده افزود: تفسیر آیه «و مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین» را باید از کویر تفیده طبس پرسید.

قناعت گفت: بیابان خشک طبس تبلور کمین‌گاه الهی برای گرگ‌های در کمین نشسته‌ای است که راوی سیاه مرگ بودند، طبس برای مردم ایران فراتر از نام بیابانی در دور دست‌های کویر است.

وی عنوان کرد: شکست آمریکا در صحرای طبس خاطره‌ای از محافظت الهی از سرزمین و مردمی است که نمی‌توانستند ظلم و زورگویی را تحمل کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این خاطره برای مردم ایران فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است، روزی که یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی شیطان بزرگ با شکست خفت‌بار مواجه شد که عبرت‌آموز است.

قناعت گفت: سرزمینی که به خاطر انسان‌های پاک و مقدس و بر مبنای آموزه‌های دینی شکل گرفته، مورد حفاظت الهی قرار گرفت و در شرایطی که دشمن، نظام سلطه و غربی‌ها در راس آن آمریکا به قدرت نظامی، تجهیزات و فناوری خود می‌بالیدند، یک معجزه الهی در دل شب رخ داد و شکست خوردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه دست هیچ بشری دخیل نبود و تنها امداد الهی بود که باعث شکست دشمنان شد گفت: واقعه شکست آمریکا در طبس آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز است که خیلی از چهره‌های مشهور سیاسی آمریکا را وادار به اعتراف به شکست کرد.

وی خاطرنشان کرد: این رخداد بسیار بزرگ باعث تحقیر دشمنان شد و به گفته تحلیلگران، روزنامه‌نگاران آمریکایی و غربی، شکست آمریکا در صحرای طبس، تحقیر ملی در طول تاریخ کشور آمریکا است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شکست آمریکا در صحرای طبس در برهه زمانی روی داد که آمریکا پیشرفت‌های نظامی خود را به رخ جهانیان می‌کشید اما آمریکایی‌ها غافل از امداد غیبی خداوند متعال بودند.

وی اظهار داشت: از کار افتادن چند بالگرد در میان بادهای شنی بیابان طبس ضربه سنگینی برای دشمن بود و حیثیت سیاسی آمریکا را به صفر رساند.

قناعت گفت: امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند«نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، کی ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست».

وی با تاکید بر درس‌گیری و عبرت‌گیری از تاریخ افزود: وزیر دفاع وقت آمریکا هم در اعتراف جالبی درخصوص واقعه طبس گفته است «آیت الله خمینی در بالکن منزل خویش ایستاده که با هر حرکت دست او یک هواپیمای آمریکایی به زمین می‌افتاد».

مراسم گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد شکر طبس برگزار و به طور زنده از شبکه استانی خاوران پخش شد.

در این مراسم چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد همچنین استاندار خراسان جنوبی با تقدیم لوحی از همسر شهید محمد منتظر قائم تنها شهید واقعه طبس تجلیل کرد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =