حساب احداث راه های روستایی ۳ شهرستان خراسان جنوبی شارژ می شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به دیداری که با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور داشت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه مطالبه‌ها و چالش‌های روستاییان حوزه انتخابیه در زمینه احداث و بهسازی راه‌های روستایی مطرح شد.

وی از اختصاص اعتبار برای جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد و گفت: خوشبختانه مبلغ قابل توجهی برای رفع مشکلات راه‌های این شهرستان‌ها اختصاص یافت.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته راه ۱۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان ساخته شد.

وی عنوان کرد: همچنین سال گذشته هزار و ۱۰۵ تن قیر رایگان برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی استان خراسان جنوبی تخصیص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی طول کل راه‌های استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است یعنی ۶۵ درصد طول کل راه‌های استان را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

وی گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، پنج هزار و ۹۵۶ کیلومتر آسفالت شده و چهار هزار و ۳۸۸ کیلومتر خاکی است که راه‌های آسفالت ۵۲ درصد راه‌های روستایی را شامل می‌شود.

جلال‌زاده ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت برخوردار هستند و تکلیف قانونی ما احداث راه‌ روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

وی مهمترین مشکل در زمینه احداث و تسریع روند احداث راه‌های روستایی خراسان جنوبی را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در زمینه احداث راه‌های روستایی ردیف اعتباری ملی نداریم و اعتبارات استانی هم محدود است.

بنابراین گزارش، حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین دیدار با وزیر داشت و پیگیر مصوبه های سفر رئیس جمهوری به حوزه انتخابیه اش شد.

علی اکبر محربیان وزیر نیرو هم در این دیدار  دستور اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهرستان خوسف را صادر شد.

 همچنین در خصوص زیر ساخت‌های شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف در رابطه با موضوع برق و آب قرار شد محتوای درخواست‌ها به وزیر نیرو ارسال شود. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =