کمک ۱۴ میلیاردی هلال احمر به محرومان خراسان جنوبی در قالب «هلال رأفت»

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز در آئین افتتاحیه طرح «هلال رأفت» با بیان اینکه پشتوانه مردمی رمز ماندگاری و موفقیت جمعیت هلال احمر است اظهار داشت: مردمی سازی که یکی از دغدغه های و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است، در این جمعیت به خوبی نمود دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در طول تاریخ کنار مردم بوده و در تمام صحنه های امدادرسانی به خوبی عمل کرده است، گفت: ارائه خدمات صادقانه توسط جمعیت هلال احمر برخواسته از توان و پشتوانه مردمی و خدمات بی منت نیروی‌های جوان و داوطلب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات حمایتی هلال احمر بیان کرد: طی سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در  استان توزیع شد.

وی با اشاره به این که همچنین سال گذشته، بیش از هفت میلیارد کمک های معیشتی و درمانی به نیازمندان داشته ایم گفت: کسب رتبه اول کشوری در جذب منابع معیشتی از موفقیت های هلال احمر در سال گذشته بوده که نشان دهنده توجه این جمعیت به نیازمندان است.

کاوسی با اشاره به طرح «هلال رأفت» هلال احمر بیان کرد: در قالب اجرای این طرح بیش از ۱۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال خدمت به جامعه هدف ارائه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بین اقشار آسیب پذیر، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تجهیز بانک های امانات پزشکی، توزیع ۱۵ عدد تانکر ذخیره آب در مناطق متاثر از خشکسالی و توزیع بیش از پنج میلیارد ریال تجهیزات اداری و آموزشی در سطح شعب استان از جمله خدمات پیش بینی شده در این طرح است.

هلال احمر اولین ارگان پای کار

محمد علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم بیان کرد: جمعیت هلال‌ احمر همواره اولین ارگان پای کار در زمان بحران بوده و در تمامی عرصه‌ها بی منت و جهادی مشغول به خدمت رسانی است.

وی خواستار معرفی خیران به جامعه شد و گفت: معرفی خیرین و انسان های بزرگ نه تنها الگویی برای جامعه شده بلکه سبب تشویق دیگران به توسعه کار خیر می شوند.

آخوندی با بیان اینکه هلال احمر نه تنها در بحران، بلکه در زمان آرامش و طبیعی هم فعالیت های گسترده ای دارد، افزود: آموزش های امدادی هلال احمر در زمان آرامش نقش مهمی در کاهش خسارت‌ها در بحران ها دارد‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: افزایش سطح آمادگی مقابله با بحران ها جلب اعتماد مردم به نظام را به دنبال دارد که به خوبی مورد توجه هلال احمر در خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های هلال احمر، بیان کرد: جوانان و امدادگران به صورت داوطلبانه همواره در کنار مردم بوده و در جاده‌ها، طرح های مختلف امدادی و فعالیت های بشردوستانه در راستای خدمت رسانی به هموطنان پای کار آمده اند.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =