بسته خبری حوادث خراسان جنوبی| کشف قاچاق سوخت و مرغ های بدون مجوز

 خبرگزاری فارس – خراسان جنوبی؛ در بسته خبری امروز حوادث خراسان جنوبی مثل همیشه کشف قاچاق سوخت و مرغ های زنده بدون مجوز و همچنین یک خبر دستگیری سارقان را مرور می کنیم و یک خبر خاص هم داریم و آن هم نجات فلامینگوی بیمار توسط نیروهای پلیس استان است.

پلیس ناجی فلامینگو 

سرهنگ محمد حسن اکبری فرمانده انتظامی خوسف اظهار داشت: مأموران انتظامی این شهرستان  هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان، یک قطعه فلامینگوی کمیاب را در کویر  به صورت سرگردان که قادر به پرواز نبود را مشاهده کردند. 

وی بیان داشت: ماموران بلافاصله نجات فلامینگوی سرگردان را در دستور کار قرار دادند و به منظور در امان ماندن از شر حیوانات و طلف شدن نسبت به نجات آن اقدام کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف افزود: مأموران پردنده را به صورت صحیح و سالم و به منظور نگهداری و رها سازی در دامان طبیعت به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان خوسف تحویل دادند. 

سرهنگ اکبری با اشاره به این که مأموران پلیس ناجی این پرنده کمیاب و بی نظیر شدند و  ضمن تاکید بر حفظ منابع زیستی و حیات وحش؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به محض مشاهده این چنین مواردی، مراتب را به سازمان های مرتبط گزارش دهند.

کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه ​ 

سرهنگ احمد کارگر، فرمانده انتظامی بیرجند هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان  در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ دستگاه خودرو مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

 وی بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی را کشف کردند. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: مأموران در این خصوص  ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۳ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دستگیری ۲ سارق و کشف ۳ فقره سرقت در بیرجند

سرهنگ کارگر در ادامه اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن دولتی در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

 وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۲ نفر سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه انها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ کارگر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

کشف هزار و ۸۹۰ قطعه مرغ زنده قاچاق 

 
 سرهنگ سید رضا حسینی،  فرمانده انتظامی شهرستان درمیان نیز اظهارداشت: ماموران انتظامی این شهرستان درمیان  هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند. 

وی در ادامه گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون، هزار و ۸۹۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان درمیان افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر ۳  میلیارد ریال برآورد کرده‌اند؛ گفت: مبارزه با قاچاق کالا و احشام در دستور کار پلیس قرار دارد و با هرگونه قاچاق برابر قانون برخورد خواهدشد. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =