نسخه خیران برای درمان کودکان مرزنشین خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ امروزه محرومیت روستاهای خراسان جنوبی بر کسی پوشیده نیست‌. مشکلاتی اعم از بی آبی، فقر و خشکسالی که پای معضلاتی مانند مسائل بهداشتی و بیماری‌های پوستی را به برخی از روستاها مانند «لجنگ و کلاته بلوچ» از توابع شهرستان سربیشه باز کرده و قصه دنباله داری را در تاریخ این روستاها به رشته تحریر درآورده است.

حکایتی که با پادرمیانی رسانه‌ها شروع می‌شود و با بازیگری خیران و انسان‌های بزرگ در سریالی سراسر عشق و مهربانی به پیش می‌رود.

قصه از جایی آغاز می‌شود که در مرداد و تیرماه ۱۳۹۸ خبر «بیماری پوستی» کودکان محروم در برخی روستاهای خراسان جنوبی از طریق رسانه‌ها به گوش پایتخت نشینان می‌رسد.

برخی با شنیدن این خبر به واسطه رسالت ذاتی خود قدم در روستا گذاشته و در پی رفع مشکلات بر می آیند. برخی دیگر اعم از «سید ناصر عمادی» هم با ندای دل و فارغ از جایگاه شان دل به کویر زده و بر زخم‌های کودکان محروم مرهم می‌گذارند.

خیری که به عنوان داوطلب هلال احمر و از هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای درمان بیماری پوستی کودکان قدم در روستاهای محروم خراسان جنوبی گذاشت و حالا چندمین سفرش به این استان را تجربه می کند.

این بار به دعوت از فرماندار سربیشه راهی مناطق محروم و دور افتاده « لجنگ و کلاته بلوچ» شده تا راه چاره ای برای رفع مشکلات پوستی کودکان این نقاط را بیاندیشد. نتیجه معاینات و تحقیقات این داوطلب هلال احمر و انسان دوست به دعاهای خیر مادرانی ختم می‌شود که سال‌ها رنج کودکانشان را تحمل کرده و اکنون شیرینی امید را به کام چشاندند.

محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به حضور این متخصص پوست و پزشک بدون مرز جمعیت هلال احمر در روستاهای لجنگ و کلاته بلوچ، بیان کرد: این متخصص همزمان با فعالیت کاروان سلامت دندانپزشکی منتظران مهدی ( عج) تهران در شهر درح، به ویزیت رایگان کودکان روستایی پرداخته است.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین و ارسال داروهای ۲۰ نفر از بیماران پوستی برای شش ماه و پیگیری روند درمان اهالی روستا از جانب مدعوین قول مساعد داده شده است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هجده =