بهره برداری از ۳۲ پروژه مدرسه سازی در خراسان جنوبی تا ابتدای مهر امسال

حامد رخسار پور، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: ۱۸۷ پروژه مدرسه‌سازی با ۴۳۹ کلاس درس و با زیربنای ۷۹ هزار مترمربع در استان در حال اجرا است.

وی بیشترین کمبود زیرساخت آموزشی در خراسان جنوبی را متعلق به شهرستان بیرجند و پس از شهرستان طبس اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۳۹ میلیارد تومان از منابع استانی برای اجرای پروژه‌های در حال احداث مدرسه‌سازی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گفته وی خیران و نیک‌اندیشان نیز با ۸۴ میلیارد تومان تعهد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی را در این راه همراهی کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان این که طی دو سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای استانداردسازی و تجهیزات گرمایشی مدارس و امکانات هنرستان‌ها در استان هزینه شده است، افزود: سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه قیر رایگان برای مدارس استان اختصاص یافت.

رخسارپور، به آسفالت حدود ۹۰ هزار مترمربع از محوطه مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۳۷ هزار مترمربع از پشت‌بام مدارس خراسان جنوبی نیز ایزوگام شد.

به گفته وی امسال نیز ۲۱ میلیارد تومان اختصاص یافت که همه این منابع برای آسفالت بقیه محوطه‌های خاکی مدارس خراسان جنوبی هزینه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تا پایان نیمه‌نخست امسال ۳۲ پروژه مدرسه‌سازی با ۶۳ کلاس درس و زیربنای ۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رخسار پور یادآور شد: در حال حاضر ۹ درصد مدارس خراسان جنوبی تخریبی است که یاری سازمان‌ها و خیران را می‌طلبد تا اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را در ساخت آن یاری کنند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =