جوجه ریزی‌هایی که زمینه‌ساز تولید بیش از ۴ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، زهره زنگویی مطلق، رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از ابتدای امسال ۵ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه ریزی گوشتی در استان انجام شده است، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود با این مقدار جوجه ریزی ۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۲۹ کیلوگرم گوشت مرغ تولید شود.

وی افزود: فعال بودن ۶۱۵ واحد مرغداری گوشتی از ابتدای امسال تا نیمه‌خرداد نوید خوبی برای حفظ و ادامه روند تولید در مرغداری‌های گوشتی با وجود کاستی‌ها و مشکلات پیش‌رو است.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون واحد‌های طیور، گفت: از آغاز امسال ۳۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۱۵ دُز واکسن در مرغداری‌ها استفاده شد.

رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان این که تعداد واحد‌های مرغداری تخمگذار و پولت تخمگذار فعال ۷۴ واحد است، افزود: با توجه به افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و افزایش دما و شرایط نامناسب جوی توصیه به رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه شده است.

زنگویی مطلق با تاکید بر رعایت اصول رعایت بهداشت فردی، تردد نکردن بی‌جا در سالن‌های مرغداری، استفاده از لباس و چکمه ضدعفونی شده در هنگام رفتن به سالن مرغداری و به حداقل رساندن تردد بین واحد‌های پرورشی، گفت: تامین جوجه یک روزه از منابع مطمئن و مورد تایید دامپزشکی نیز مورد تاکید است.

وی بر فرآوری و عقیم‌سازی فضولات طیور و اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب تاکید کرد و از مرغداران خواست بروز هر گونه تلفات یا مشکل از طریق کلینیسن‌های فارم و شبکه‌های دامپزشکی پیگیری شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =