توقیف ۸۹۳ دستگاه خودروی شوتی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: قاچاق فرآورده های نفتی که متاسفانه توسط خودروهای موسوم به شوتی و با رانندگی خطرناک در جاده ها انجام می شود علاوه بر این که این افراد سرمایه ملی را به تاراج می دهند تاثیر مستقیم در تلفات جاده ای استان نیز دارند.

وی بیان داشت: ماموران جان برکف پلیس اجرای طرح های مبارزه با قاچاق سوخت و همچنین برخورد با خودروهای شوتی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در محورهای استان ۱۵ نفر از شهروندان جان خود را از دست داده اند و ۵۸ نفر نیز مجروح شده اند که در این حوزه آمار فوتی، جرحی و خسارتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

سرهنگ شجاعی نسب با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی در استان کشف شده است؛ تصریح کرد: ماموران با انجام ایست و بازرسی های مقطعی وکنترل محورهای مواصلاتی در استان ۸۹۳ دستگاه خودروی شوتی توقیف کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار راننده متخلف توسط پلیس اعمال قانون شدند خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در این رابطه ۹۸۱ نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که قاچاق فراورده های نفتی می تواند منافع مادی زیادی برای قاچاقچیان داشته باشد لذا برخورد با این قاچاقچیان نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر سازمان ها و نهادهای مسئول به ویژه در استان های همجوار است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان یادآور شد: پلیس با تمام توان در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت با قانون شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه جولان و تاخت و تاز به خودروهای شوتی در جاده های استان نخواهد داد لذا شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =