خراسان جنوبی دارنده رتبه اول دادگاه های برخط کشور

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام علی موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این استان در اغتشاشات پارسال کمترین آمار جرم را در بین استان‌های کشور داشت.

وی گفت: دراین مدت ۲۷۰ پرونده در مرکزاستان  و ۳۰ پرونده در شهرستان‌ها تشکیل شد که حدود ۳۲۶ نفر مشمول عفو شده اند و افراد باقی مانده اتهامات دیگری داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۱ هزار دادگاه برخط در استان در سال گذشته ادامه داد: این دادگاه‌ها با بیش از ۲۰ کشور برگزار شد و ۲ هفته گذشته دادگاهی به صورت برخط با متهمی در آلمان برگزار شده است که کاهش اطاله دادرسی را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان این که خراسان جنوبی دارنده رتبه اول دادگاه‌های برخط در کشور است افزود: همچنین ۱۵ دادگاه علنی برخط نیز برگزار شده است و دانشجویان بیش از ۳۵۰ دانشگاه کشور از آن بهره‌مند شده اند.

حجت الاسلام موحدی راد با اشاره به این که قرار است لینکی برای بهره گیری همه مردم از برخی دادگاه‌های علنی ارائه شود گفت: مراجعه به دادگاه و مراکز قضایی نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۵ درصد کاهش داشتیم این در حالی است که تعداد پرونده‌ها در استان افزایش یافته است.

وی گفت: موفقیت‌های دستگاه قضا در خراسان جنوبی نتیجه مجاهدت‌های کارکنان در دادگستری ها، دادستانی‌ها و شورا‌های حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان این که برخی از ساختمان‌های ما مناسب مراجعان نبود گفت: در روز‌های گذشته عملیات ساخت دادگاه درح و آرین شهر، دادسرای فردوس و نهبندان آغاز و ساختمان شورای حل اختلاف قاین نیز افتتاح شد، ساختمان‌های جدیدی هم در طبس و دیهوک راه اندازی و کلنگ زنی خواهد شد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =