کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی اظهارداشت: نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در بهار سال گذشته به ۵.۸ درصد در بهار امسال کاهش یافته و خراسان جنوبی در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان امسال ۲ درصد کاهش یافته و خراسان جنوبی بعد از زنجان رتبه دوم را بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: اقدامات، تعامل و همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در تحقق تعهد اشتغال استان در سال گذشته ستودنی و قابل تقدیر است

استاندار خراسان جنوبی متوسط نرخ بیکاری در کشور را ۸.۲ درصد اعلام کرد و گفت: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۹.۴ درصد در بهار سال گذشته به ۴۰.۱ درصد در سال جاری افزایش یافته که نشان دهنده تناسب درست و منطقی تحقق اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی است.

قناعت افزود: علاوه بر راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده در سطح کشور ما هم در نیمه دوم امسال و با حضور رسانه‌ها راستی‌آزمایی از اشتغال ایجاد شده در استان را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به کم برخورداری خراسان جنوبی باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی گفت: پارسال تعهد استان ایجاد ۱۰ هزار و ۷۷۹ شغل بود که ۱۶۴ درصد تعهد اشتغال محقق شد و در این مدت رتبه دوم کشور را داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۱۳ هزار و ۷۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۳۳۴ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده و حدود ۱۰ درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.

قناعت با اشاره به همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در زمینه ایجاد اشتغال گفت: تلاش شود در سال جاری مشکلات و اشکالات احتمالی سال گذشته رفع شود به عنوان مثال تعاملات بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل افزایش یابد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فقط از عملکرد بانک‌ها گلایه‌مند نباشند بلکه نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی از طریق تعامل با بانک‌ها به کار گیرند.

وی از مسئولان متولی خواست که اشتغال ایجاد شده را به موقع در سامانه رصد ثبت کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: جهت‌گیری ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان باشد همچنین تسهیلات به این سمت هدایت شود.

وی گفت: همچنین در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه شود و از ظرفیت این شرکت‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم تا شاهد تقویت و تثبیت آنها باشیم.

قناعت افزود: هرچه به شرکت‌های دانش بنیان بیشتر توجه شود و این شرکت‌ها راه و جا بیفتند ضمن خلق منابع باعث حل مشکلات اقتصادی استان می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک‌های متولی گفت: برخی بانک‌ها عملکرد ‌خوبی دارند اما عملکرد ۲ مورد از بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات برای ما قابل قبول نیست که در این خصوص نشست تخصصی با حضور استاندار، بانک‌های مذکور و دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 14 =