زیرساخت های ضعیف خراسان جنوبی نیازمند توجه ویژه نهادهای انقلابی است

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان با اشاره به نوپا بودن خراسان جنوبی و کمبود زیرساخت‌ها در این استان اظهارداشت: در گذشته که خراسان جنوبی زیرمجموعه خراسان بزرگ بود، کم توجهی‌هایی به این استان شد که باعث برخی محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه زیرساختی شده است لذا استان در رقابت با سایر استان‌های کشور عقب‌تر ماند.

وی افزود: خراسان جنوبی به طور معمول در زمینه نرخ رشد اقتصادی، شاخص‌های توسعه‌ای و کشاورزی جزو استان‌های کم برخوردار و پایین جدول بوده و چون سومین استان پهناور کشور است و از نظر برخورداری جزو استان‌های محروم است باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این استان مردمان انقلابی و پای کار آرمان‌های نظام دارد که همیشه پای کار انقلاب بوده‌ و در عرصه‌های مختلف مشارکت فعال داشته‌اند لذا توقع دارند در دولت سیزدهم به این استان توجه ویژه‌ شود.

قناعت گفت: امید است تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا می‌شود سند امیدی برای مردم خراسان جنوبی در مسیر رشد و توسعه و رفع نیازهای اساسی در حوزه زیرساخت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: نوع پیگیری‌ در سایر استان‌هایی که خدمت کردم از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی انجام امور و پیگیری‌ها در تهران از نوع زیرساختی است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =