کارگروه رسیدگی به آب های مرزی در کشور تشکیل شود

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،  شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با حضور فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع، ، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با موضوع پروژه های محرومیت زدایی خراسان جنوبی برگزار شد.

سلمان اسحاقی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: خراسان جنوبی اکنون در سایه همکاری دولت و مجلس به کارگاه سازندگی و عمرانی تبدیل شده است.

وی افزود: تعامل بین دولت و مجلس در تحقق حقوق مردم و رفع مشکلات بسیار موثر است.

وی گفت: تعامل دولت و مجلس در حال حاضر بسیار خوب است و این تعامل در خراسان جنوبی نیز مطلوب بوده و باعث شده تا با تلاش مسئولان استان از محرومیت‌ها فاصله بگیریم و به سمت توسعه حرکت کنیم.

وی ادامه داد: موضوع آب دغدغه مقام معظم رهبری در استان‌های مرزی کشور است که اخیرا به رئیس جمهور در این خصوص تاکید داشتند.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای گفت: لازم است کارگروهی برای رسیدگی به آب‌های مرزی در کشور تشکیل شود چراکه منابع آبی بدون استفاده به سمت کشورهای همسایه می‌رود و آنها هم استفاده نمی‌کنند.

اسحاقی با بیان این که هدر رفت آب‌های مرزی بالا است  افزود: همچنین باید به فرسوده بودن شبکه آبرسانی و هدررفت آب توجه شود لذا اصلاح شبکه شهری و روستایی را باید مدیران آب در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: برخی از محلات عشایری به دلیل نبود مراتع تبدیل به استقرار دائم شدند و دولت این ظرفیت را ندارد که برق‌رسانی را انجام دهد و درخواست داریم برق‌رسانی به محلات عشایری را قرارگاه امام حسن (ع) مورد توجه ویژه قرار دهد.

اسحاقی با اشاره به این که راه‌های روستایی و عشایری باید مورد توجه باشد گفت: خراسان جنوبی تنها استان کشور است که تولید کننده زرشک است اما در حوزه فرآوری زرشک اقدامی صورت نگرفته است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز به همراه مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و با استقبال استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وارد بیرجند شد.

بنابراین گزارش، استاندار خراسان جنوبی قبل از شروع این جلسه به استقبال سردار آبرومند، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در فرودگاه بیرجند رفت.

سردار آبرومند، دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) کشور و دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، لحظاتی قبل به مقام شامخ شهید گمنام مدفون در استانداری خراسان جنوبی ادای احترام کردند. 

همچنین در این مراسم سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، دکتر اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و مدیران استانی حضور داشتند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =