اجرای طرح مدرسه تابستانه‌ مهارت در خراسان‌جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن کامرانی‌فر، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  اظهار داشت: فرهنگ مهارت آموزی، امیدآفرین و ایجاد اشتعال پایدار از مهمترین مولفه‌ای توسعه‌ یافتگی هرمنطقه‌ای می‌تواند یاشد که در استان به طور جد پیگیری می‌شود.

وی افزود: ۱۹ مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه‌ای بخش دولتی خراسان‌جنویی در قالب ۱۰۵ کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای با بیش از ۵۵۰ حرفه آموزشی دراستان فعالیت دارند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۶۸ آموزشگاه فنی‌و حرفه‌ای بخش خصوصی در استان فعال دارند که ۲۳۷ آموزشگاه ویژه بانوان، ۱۰ آموزشگاه ویژه آقایان و ۱۲۱ آموزشگاه دو منظوره برای مردان و زنان است.

کامرانی فرد به فعالیت ۹۴ مربی بخش دولتی فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل محدودیت در به‌کارگیری و استخدام در بخش دولتی طرحی به عنوان به‌کارگیری مربیان افتخاری از سال گذشته در استان آغاز شده که بیش از ۱۲۵ نفر در راستای این طرح با فنی و حرفه‌ای استان همکاری دارند.

وی با اشاره به خروجی ۶۵ درصدی اشتغال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: جامعه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۱۹ گروه بوده و متقاضیان مهارت آموزی رده‌های سنی ۱۵ تا ۶۵ سال می‌توانند به صورت داوطلبانه در  رشته‌های متنوع آموزش‌های لازم را فرگیرند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین  در کنار این افراد سربازان وظیفه در پادگان‌ها به موازات اخذ کارت پایان خدمت یک مهارت را آموزش می‌بینند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات زیرساختی و راه‌‌اندازی رشته‌های جدید در استان اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد مراکز آموزشی استان شده که جهش خوبی در این حوزه داشته‌ایم.

کامرانی‌فر اظهار داشت: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال برای نخستین‌بار طرح مدرسه تابستانه‌ مهارت، متناسب با علاقه و نیاز جامعه در مراکز فنی‌وحرفه‌ای‌ دولتی و بخش خصوصی بصورت رایگان اجرا می‌شود.

وی از تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی‌ تبصره ۱۶ مهارت‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌‌جنوبی با همکاری‌ استانداری خبر داد و گفت: هر کارآموز ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره را دریافت کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: دپارتمان‌ تخصصی معدن در نهبندان، دپارتمان لاستیک در کویر تایر و دپارتمان گوهرتراشی و گوهرشناسی‌ در فردوس فعال هستند و کارآموزان کشوری را پذیرش می‌کنند.

کامرانی‌فر خاطر نشان کرد: مراکز مدیریت‌ و مشاوره‌ شغلی دانشجویان‌ در ۱۴ دانشگاه و موسسه‌آموزش‌عالی خراسان جنوبی مجوز فعالیت دارند.

وی گفت: هزار و ۸۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی در قالب ۲۷۲ هزار و ۴۸۰‌ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی‌حرفه‌ای را دیده‌اند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =