بازدید سرزده‌ای که برای آقای مدیرکل دردسرساز شد

استاندار خراسان جنوبی طی بازدید سرزده‌ای که از هتل آپارتمان سالمندان بیرجند داشت، مدیر‌کل بهزیستی استان را به دلیل اینکه تاکنون هیچ پذیرشی در این هتل انجام نشده است، مورد بازخواست قرار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،مسئولان بهزیستی خراسان جنوبی که به مناسبت روز جهانی معلولان پذیرای استاندار در مجتمع توابخشی حضرت علی‌اکبر(ع) بودند، برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده بودند که به یک‌باره با تصمیم استاندار هتل آپارتمان سالمندان بیرجند در دستور بازدید سرزده قرار گرفت.

شاید حتی تیم همراه استاندار هم از این برنامه خبر نداشت و وجه‌الله خدمتگزار به یک باره چنین تصمیمی گرفت. تصمیمی که بخشی از بی‌تدبیری‌ها را روشن کرد و منجر به بازخواست استاندار از برخی مسئولان بهزیستی و مسئولان حوزه اجتماعی استانداری خراسان جنوبی شد.

در این بازدید سرزده استاندار پش از باز شدن درب هتل آپارتمان کاملا تعجب کرد و از مدیرکل بهزیستی استان در مورد دلیل اینکه چرا تاکنون هیچگونه پذیرشی در این هتل انجام نشده است، پاسخ خواست.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید دلیل این موضوع پیگیری و مشخص شود که در این بین چه کسی مقصر است، گفت: اگر مشخص شود که بهزیستی کشور این کار را بدون کار کارشناسی انجام داده باید به استان پاسخگو باشد و اگر هم مشکل مربوط به استان می‌شود، هرچه سریع‌تر باید حل شود.

خدمتگزار اضافه کرد: نباید این همه اعتباری که در مرکز هزینه شده است، بدون استفاده باقی بماند و  لازم است که این هتل هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

گفتنی است در این بازدید،مرضیه شریفی سرپرست امور بانوان استانداری خراسان جنوبی یکی از دلایل عدم استقبال از هتل آپارتمان را فرهنگ مردم استان عنوان کرد که استاندار نیز اجازه زیرسؤال رفتن به فرهنگ مردم را نداد و با قاطعیت تمام گفت: نباید موضوع را به فرهنگ مردم استان ارتباط داد چراکه مردم خراسان جنوبی مردمی با فرهنگ هستند.

مرضیه شریفی که نتوانست منظور خود را به درستی به استاندار منتقل کند، در ادامه خطاب به استاندار گفت: من به هیچ وجه این منظور را نداشتم و منظورم این بود که در فرهنگ مردم استان واگذاری سالمندان به خانه سالمندان وجه خوبی ندارد به همین دلیل مردم تاکنون از این هتل استقبال نکرده‌اند.

در پایان این بازدید مقرر شد که جلسه‌ای با حضور مسئولان بهزیستی استان، مدیر هتل سالمندان و مشاور استاندار برگزار و مشکلات این هتل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

سخنی با استاندار

قطعا اگر بازدیدهای سرزده استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌ها ادامه یابد شاید در برخی ادارات مشخص شود آنچه مسئولان آمار می‌دهند با آنچه محقق می‌شود تفاوت دارد.

انتظار می‌رود اکنون که استاندار خراسان جنوبی بنا دارد با کم‌کاری در حوزه‌های مختلف قاطعانه برخورد کند از برخی مدیران دلیل آمارهای غیرواقعی را نیز سوال کند.

مردم استان انتظار دیگری هم دارند و آن فاصله شعار و وعده‌های مسئولان در ۱.۵ سال اخیر با میزان تحقق آن است. به عنوان نمونه وعده‌هایی در حوزه شهرداری بیرجند از جمله سالن چندمنظوره و چندین وعده دیگر در همین حوزه داده شده که محقق نشده است. البته اقدامات شاخصی هم در همین حوزه برداشته شده که قابل تقدیر است.

انتظار دیگری که وجود دارد بحث قانون‌مداری و عمل به قانون است که انتظار می‌رود استاندار خراسان جنوبی به عنوان نمونه چندشغله بودن برخی مسئولان از جمله در شهرستان قاین را پیگیری و نتیجه آن را از سرپرست فرمانداری این شهرستان بخواهند و به مردم اعلام کنند و در این زمینه عدم پذیرش سفارش از سوی برخی نمایندگان را گوشزد کند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =