میوه شب عید خراسان‌جنوبی وارد می‌شود

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تا تاریخ ۱۰ اسفندماه سال جاری میوه مورد نیاز شب عید وارد این استان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،محسن اسفندیاری در کمیسیون تنظیم بازار خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ما در تاریخ ۱۸ آبان‌ماه سال جاری نامه‌ای برای میوه شب عید دریافت کردیم و یک روز بعد از آن جلسه‌ای در این رابطه با سازمان‌های متولی از جمله صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برگزار و موضوع را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه میزان مورد نیاز سیب و پرتقال استان برای شب عید به تهران اعلام شده است،‌ تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان تامین‌کننده و توزیع‌کننده این اقلام در استان معرفی شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی یکی از اهدافی که تامین میوه شب عید به این سازمان محول شده است را این دانست که این سازمان به طور مستقیم محصولات باغداران را خریداری کند و مانند خرید تضمینی گندم در سامانه ثبت شده و پول آن به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

اسفندیاری با بیان اینکه سیب مورد نیاز برای شب عید کشور خریداری شده است، یادآور شد: قراردادهای خرید پرتقال نیز بسته شده است و استان ما تقاضای دو نوع پرتقال والنسیا و تامسون را کرده است.

وی با بیان اینکه حداکثر باید میوه شب عید تا ۱۰ اسفند ماه سال جاری وارد استان شود، ادامه داد: با سردخانه‌های استان برای ذخیره این اقلام قرارداد بسته شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تمام هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری باید در کمیته میوه شب عید بررسی شود.

اسفندیاری با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سال جاری توزیع میوه شب عید در استان آغاز می‌شود، افزود: اختلاف قیمتی که به وجود می‌آید ضرر دولت است، دولت به سازمان تعاون یارانه می‌دهد و ضرر خود را جبران می‌کند.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =