اجرای ۸۵۵ میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین ابراهیم‌آبادی، مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت اظهارداشت: در حال حاضر میزان ۸۵۵ میلیارد تومان پروژه برق‌رسانی در خراسان جنوبی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۳ پروژه برق‌رسانی اعم از شبکه اجرا، تکمیل و توسعه در استان آغاز شده است، تصریح کرد: در این زمینه ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که عمده پروژه‌ها معادل ۸۰ درصد در حوزه صنعت بوده است.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی یکی از بزرگترین پروژه‌ها را پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با اعتبار پیش‌بینی شده ۳۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت معدنی این شهرستان، تامین برق از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابراهیم‌آبادی با بیان اینکه به‌زودی عملیات خاکی و اجرایی پروژه آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: برای پروژه پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی طبس نیز اعتبار ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خط پست شهرک صنعتی دیهوک طبس و طرح توسعه آن به طول ۷۵ کیلومتر با ظرفیت ۱۵ مگاولت‌آمپر احداث شده است، بیان داشت: در این زمینه ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پست برق ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه نهبندان با هدف تامین برق معادن طلا با ظرفیت ۳۰ مگاولت‌آمپر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در دست اجرا است که در سه ماه سوم سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شانزده =