رئیسی: نباید متوقف، خسته و ناامید شویم

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز در جمع مردم شهرستان مرزی درمیان  در مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهر اسدیه با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و نیز یادآور ظلم ظالمان و ستمگران و هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) است.

وی افزود: عاشورا دو صفحه دارد، یک صفحه نورانی و یک صفحه ظلمانی که صفحه نورانی آن صفحه رشادت، شجاعت، ایثار، وفا، توکل و ایمان و صبر و استفامت در راه خدا است و عاشورا تابلوی بسیار زیبایی پیش روی انسان و انسانیت برای همه عصرها و نسل‌‌ها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در تابلوی عاشورا می‌توان زیباترین جلوه‌های زندگی را به چشم دید، افزود: در این تابلوی زیبا انسان‌های عارف و سالکی را می‌بینیم که جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند و آنچه در این تابلو می‌توان دید همه زیبایی‌ست.

صفحه روشن عاشورا، انسان‌ساز و تاریخ ساز و تا همیشه تاریخ پابرجاست

رئیسی با بیان اینکه صفحه روشن عاشورا، انسان‌ساز و تاریخ ساز و تا همیشه تاریخ پابرجاست و فقط مختص سال ۶۱ هجری قمری نیست، تصریح کرد: اما در صفحه سیاه عاشورا سرها از تن جدا می‌شود، گوشواره از گوش دختران کشیده می‌شود و به سر بریده رحم نمی‌شود.

آیت‌الله رئیسی اصلاح در امت اسلام، اجرای امر به معروف و نهی از منکر و باقی ماندن دین پیامبر (ص) را از جمله فلسفه‌های قیام عاشورا برشمرد و عنوان کرد: عاشورا رمز بقای دین است و اگر امروز به پیامبر و معاد اعتقاد داریم به برکت عاشورای حسین (ع) و به برکت خون شهدا است.

رئیس جمهور همچنین جریان عاشورا را جریانی ادامه‌دار در طول تاریخ دانست و افزود: در طول تاریخ انسان‌هایی  بودند که از ظلم به ستوه آمده و آزادی‌خواهی را می‌خواهند و این انسان‌ها باید بتوانند از عاشورا تأسی گرفته و از آن درس بگیرند.

انقلاب اسلامی ما از جلوه‌های عاشورای حسینی است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از جلوه‌های عاشورای حسینی است، گفت: امروز ما افتخار داریم که کشورمان، کشور حسین بن علی (ع) بوده و ملت ما ملت امام حسین (ع) است و هزاران شهید کشورمان با نام اباعبدالله از کشور دفاع کردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز امنیت بالاترین نعمت الهی بوده که به برکت خون شهدا ایجاد شده است و باید قدردان و سپاسگزار آن باشیم، تصریح کرد: خون شهدا و حضور مردم در کشور قدرت خلق کرده است و به خاطر حضور در صحنه مردم، دشمن هراسان است.

رئیسی خون شهدا را امتداد عاشورای حسینی دانست و گفت: با بصیرت و اعلام نظر به‌موقع و حضور به‌موقع باید از کشورمان دفاع کنیم، کارهای بسیاری ظرف این مدت با وجود تحریم‌ها در کشور انجام شده است.

 ایجاد امید در دل‌ها تکلیفی بوده که رهبری بر دوشمان گذاشته است

وی با بیان اینکه تقویت ایمان و ایجاد امید در دل‌ها تکلیفی بوده که رهبری بر دوشمان گذاشته است، گفت: تهدیدها را تبدیل به فرصت کردن جای شگفتی بوده که ایجاد شده است، نباید متوقف و خسته و ناامید شد و همه باید امیدوار باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر تلاش مضاعف به اقدامات انجام شده در منطقه اشاره و اظهار کرد: در راستای رفع تنش‌های آبی گام‌های خوبی برداشته شده است و وضعیت پایداری را در روستاها به وجود آوردند و در سطح کشور آبرسانی به ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی شده و تا امروز ۳۵۰۰ روستا آبرسانی شده است.

برای ایجاد تولید، باید کارخانه راه‌اندازی شود

رئیسی گازرسانی به روستاهای کم‌جمعیت بوده و اقدام برای حدود ۲ هزار مسکن جوانان افزود: کار با قوت در این منطقه پیگیری می‌شود از جمله مسئله اشتعال که برای ایجاد اشتعال و تولید، باید کارخانه راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگی که می‌تواند تقویت شود، انسجام و وحدت بین اهل سنت و تشییع است، گفت: همه همت این بوده که این وحدت ایجاد شود و نباید گذاشت افراد بدخواه وارد شوند و نشان بدهید که بر مواضع انقلابی خود پایداری دارید.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید نگاهمان با ولایت و به رهنمودهای ایشان باشد، خاطرنشان کرد: همواره باید به وحدت و انسجام در جامعه تاکید شود.

پایان پیام/ی


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 15 =