نامگذاری روزهای ۱۵ و ۲۵ مهرماه به نام ملت فلسطین

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان ماه بیرجند اظهارداشت: خداوند را شاکر بوده که در چنین روزی، روز مبارزه با استکبار در محضر مردم انقلابی این سرزمین هستم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یکی از ایام الله تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کتاب قطور افتخارات انقلاب اسلامی در این روز ورق خورده و سه اتفاق مهم و تاریخی در آن ثبت و ضبط شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاق اول به اوایل نهضت بر می گردد که امام(ره) در ۴ آبان سال ۴۳ در اعتراض به مصونیت غذایی اتباع آمریکایی سخنرانی طوفانی کردند و فرمودند بایستی بیرق های عزا در شهرها به احتزاز درآید چون که استقلال ملت را فروختند و ایران را مستعمرات آمریکا کردند و عزت ایران را فروختند و امام به دلیل اعتراض به این موضوع ۱۵ سال از کشور تبعید شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در روز اول نهضت مبارزه با طاغوت پهلوی، مبارزه با استکبار خارجی در صدر آرمان های مردم ایران بوده است.

وی گفت: مناسبت دوم مربوط به ایام پیروزی انقلاب ۱۳ آبان ماه ۵۷ بوده که دانش آموزان شجاع تهرانی جلوی دانشگاه در مقابل عوامل خود فروخته پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و به همین دلیل این روز به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دانش آموزان امروز در صحنه هستند، افزود: درست است فاصله ۴۵ ساله با این قیام وجود دارد ولی انقلابی ها نسل به نسل و سینه به سینه آرمان های خود را منتقل کرده اند که یکی از این آرمان های بلند، مبارزه با استکبار و صهیونیست بوده که نسل به نسل منتقل شده است.

اسماعیلی اتفاق سوم که انقلاب دوم نامگذاری شده را تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان عنوان کرد و یادآور شد: همه دنیا به این موضوع واقف هستند که تنها جایی که در آن کوتا بر علیه آمریکا اتفاق نیافتاده در خود کشور آمریکا بوده و هر جایی که این کشور سفارت خانه دارد منشأ نیرنگ و فروپاشی ملت های مستقل است.

وی بیان داشت: آن روز دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کردند و اگر امروز محکم بر سر آرمان های انقلاب ایستاده ایم حاصل کار شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام(ره) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جهان اسلام و همه آزادگان به خباثت آمریکا پی برده اند.

اسماعیلی تصریح کرد: شاید آن روز که علم این مبارزه برافراشته شده بود در گوشه و کنار دنیا اعتراضاتی به گوش می رسید که چرا با آمریکا کنار نمی آیید و سازش نمی کنید اما امروز ساده لوح ترین افراد مجبور به سکوت هستند.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در غزه افتاده و دل همه مردم دنیا را خون کرده است، بیان کرد: رژیم صهیونیست به همه آرمان ها و هستی یک ملت هجوم برده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کجایید مدعیان حقوق بشر و دستگاه ها طویل و عریض که برای موضوع کوچک به خط می شوید تا با ملت های آزادی خواه و مسلمان مبارزه کنید؟ جنایتی که در غزه اتفاق می افتد مصداق بارز نسل کشی بوده ولی ملت مبارز فلسطین در کنار هر شهیدی یک مبارز جدید با قامت بلند قرار می دهد که محکم ایستاده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خاصیت خون شهیدان بیداری و قیام است، اضافه کرد: دشمنان فکر می کنند با کشتار و جنایت می توانند این بیداری را خاموش کنند ولی باید بدانند که این آگاهی و بیداری بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین بیش از ۱۰۰ سال بوده با اسکتبار در مبارزه است، متذکر شد: دولت بریتانیا که قیومیت این ملت را بر عهده داشت با مکر اقدام به اسکان صهیونیست کرد و تا سال ۱۹۴۸ که با خروج بریتانیان دولت جعلی و نامشروع صهیونیست متولد شد ۷۵ سال بوده که این رژیم در این منطقه در حال جنایت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخشی از تاریخ فلسطین اشاره داشت و گفت: فرزندان مقاومت به میدان آمدند و انتفاضه اول، انتفاضه سنگ بود و پایداری در مسیر مقاومت امروز آن را تبدیل به استفاده از موشک علیه اسرائیل کرد و افتخار در منطقه آفریده و خون حاج قاسم سلمیانی افتخار آفرین شده است.

اسماعیلی یادآور شد: این مسیر مبارزه با قوت ادامه خواهد یافت و رژیم صهیونیست نفس های آخر خود را می کشد و آمریکای و پشتیبانان آنها به زودی مرگ این رژیم نامشروع را به چشم خواهند دید.

وی گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۵ مهر ماه روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر ماه به عنوان روز زنان و کودکان فلسطینی و نسل کشی این ملت نامگذاری شد تا برای آیندگان این جنایات که انجام شده روشن باقی بماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به زودی به امامت رهبری نماز جماعت را در قدس شریف برپا خواهیم کرد، افزود: شاید دشمن این را دور ببیند ولی ما نزدیک می بینیم و به مجاهدان فلطسین این بشارت را می دهیم که بیاستید که خداوند پشت شما است.

اسماعیلی ادامه داد: فرشتگان الهی در صفوف مبارزه با استکبار ایستاده اند و حزب الله همه جهان اسلام پشت سر حزب الله فلسطین بوده و این راه را ادامه خواهند داد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 5 =