بیش از ۱۳ هزار نوزاد در خراسان جنوبی متولد شد

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۴۸۵ واقعه ولادت در خراسان جنوبی ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۳.۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی پورحسین امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: در ۹ ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۴۸۵ نوزاد متولد شده‌اند.

وی افزود: آمار ولادت در ۹ ماهه امسال ۳.۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته که از این میزان ۹ هزار و۱۵۰ نوزاد در شهر و مابقی در روستا به دنیا آمده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: آمار ولادت روستایی در ۹ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۳۳۵ نوزاد است که در این مدت آمار ولادت روستایی کاهش و ولادت شهری افزایش داشته است.

پورحسین افزود: در هر روز ۴۹ ولادت و در هر ساعت دو ولادت رخ می‌دهد و زمان ثبت ولادت در زمان قانونی اتفاق می‌افتد و در برابر هر ۱۰۰ دختر تعداد ۱۰۴ نوزاد پسر به دنیا می‌آید.

وی با اشاره به چند قلوزایی اظهار داشت: در ۹ ماه نخست امسال تعداد چهار مورد سه قلوزایی داشتیم که سه مورد آن در بیرجند و  یک مورد در فردوس رخ داد، همچنین تعداد ۱۶۳ مورد دو قلوزایی داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین سن مادرانی که نوزاد متولد کردند بین ۲۵ سال تا ۲۹ سال است و در گام بعدی بین ۲۰ تا ۲۴ سال و بعد بین ۳۰ تا ۳۴ سال است.

ثبت ۲ هزار و ۸۲۲ واقعه وفات در استان

پورحسین با اشاره به آمار وفات در ۹ ماهه امسال افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۲۲ مورد وفات در استان داشتیم که در سال گذشته آمار وفات در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۸۱۳ مورد بوده است.

وی افزود: از تعداد ۲ هزار و ۸۲۲ مورد وفات در خراسان جنوبی، یک‌هزار و ۲۲۸ مورد آمار وفات روستایی وهزار و ۵۹۴ مورد وفات شهری اتفاق افتاده است و ثبت آمار وفات شهری ۳.۱۰ درصد افزایش و آمار وفات روستایی ۳.۸ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: ۹۹ درصد از آمار ثبت وفات‌ها در خراسان جنوبی در مهلت قانونی انجام شده است ودر برابر فوت ۱۰۰ زن تعداد ۱۲۵ مرد فوت می‌شوند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین گروه سنی فوت شدگان سن ۷۵ سال به تعداد یک‌هزار و ۳۲۲ نفر، در گروه سنی بعد از ۷۰ سال تا ۷۴ سال تعداد ۲۰۹ نفر و در اولویت بعدی گروه سنی فوت شدگان بین ۶۰ سال تا ۶۵ سال با ۱۴۲ نفر است.

بیماری‌های قلبی عروقی عامل اصلی علت فوت در خراسان جنوبی

پور حسین با اشاره به علت فوت شدگان افزود: بیشترین علت فوت شدگان بیماری‌های قلبی و عروقی ۸۳۲ نفر و علائم و حالات مبهم و مرگ ناگهانی ۴۸۲ نفر، حوادث غیر عمدی ۲۶۲ نفر، سرطان ۲۳۰ مورد وسایر موارد با ۳۲ نفر بود.

وی با اشاره به آمار ازدواج در مدت ۹ ماه امسال تصریح کرد: در این مدت ۶ هزار و ۱۸۰ مورد ازدواج در خراسان جنوبی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲.۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه امسال ۷۵۷ واقعه طلاق داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸.۹۲ درصد افزایش داشته است.

۱۲.۲ درصد هر ۱۰۰ ازدواج در خراسان جنوبی منجر به طلاق می‌شود

پور حسین افزود: به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۱۲.۲ درصد طلاق اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته ۱۰.۲ درصد افزایش داشته است.

وی سن ازدواج در بین زوجین را بین ۲۰ تا ۲۴ سال در بین مردان و سن ۱۵ تا ۱۹ سال برای دختران با رقم ۲ هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به اختلاف سنی در بین زوجین تصریح کرد: در ۸۱۷ مورد دختر و پسر با یکدیگر هم سن بودند، در ۲۱۴ مورد سن دختر از پسر یک سال کوچکتر و در ۱۲۵ مورد سن دختر از پسر دو سال بزرگتر بود.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه امسال ۹۲.۳ درصد از ازدواج‌ها، در آقایان جزو ازدواج نخست و ۹۷.۱ درصد ازدواج‌ها در خانم‌ها ازدواج نخست بود.

پورحسین افزود: در ۹ ماه امسال بیشترین آمار طلاق در مردان بین گروه سنی ۲۵ سال تا ۲۹ سال با ۲۵۶ واقعه بود و عامل دیگر طلاق‌ها اختلاف سنی زوجه به زوجین با ۹۶ مورد که زن و مرد با یکدیگر هم سن و سال بودند و در ۵۱ درصد از طلاق‌های ثبت شده طول زندگی مشترک کمتر از چهار سال بود.

وی اظهار داشت: میانگین سن ازدواج و طلاق در ۹ ماه امسال در خراسان جنوبی بین ۲۵ و۲۶ سال است  و در مجموع میانگین رشد جمعیت و ولادت در خراسان جنوبی در این مدت ۲۶.۳ در هزار، وفات ۴.۹ در هزار، ازدواج ۱۰.۸ در هزار وطلاق ۱.۳ در هزار است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین اسامی نیز در خراسان جنوبی در این مدت امیرعلی، امیر حسین، محمد، ابوالفضل، ومحمد طاها در پسران و در بین دختران فاطمه، فاطمه زهرا، نازنین زهرا و زینب بیشترین فراوانی را دارند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =