مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان این هفته تمام مصوبات باید از طریق مدیران دستگاه‌ها ابلاغ شود و در قالب یک نامه با امضای استاندار برای وزیر مربوطه و معاونت اجرایی ارسال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه‌الله خدمتگزار عصر امروز در نشست بررسی مصوبات و مباحث مطرح شده در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی ضمن تشکر از حضور ارزشمند مردم در سفر رئیس جمهور، اظهار داشت: این جلسه‌ای که گذاشته شده در ادامه سفر کاروان تدبیر وامید به استان است.

وی افزود: این جلسه مطابق جلسه‌ای که در تهران با معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور داشته ایم است که از مدیران خواسته شد با حضور در این جلسه مصوبات صورت گرفته مجدد محور شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این جلسه دستور داده شد که همه مدیران با وزرای مربوط خود هم مکاتبه و نیز مراجعه داشته باشند و به صورت ویژه مسائل را دنبال کنند.

خدمتگزار بیان کرد: در این راستا در استانداری ستادی تشکیل داده شده تا با همکاری مدیریت معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری و با حضور مدیران مربوطه به صورت جدی مسائل پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: تا پایان هفته نیز باید همه مصوبات که صورت گرفته از طریق مدیران دستگاه‌ها با وزیر مربوط ابلاغ شود و یک نامه با امضای استاندار برای وزیر و معاونت اجرایی ارسال شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این راستا استانداری نیز در تهران با وزیران جلسه می‌گذارد  که تمام مصوبات سفر در کوتاهترین زمان ممکن دستورات رئیس جمهور اجرایی شود.

خدمتگزار خطاب به مردم استان گفت: هم استاندار هم مدیران استان و دستگاه‌های اجرایی خودشان را مکلف می‌دانند برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، رونق و توسعه در استان و تحقق دستورات رئیس جمهور تمام توانایی خود را به کار گیرند تا دستورات به سرعت محقق شود.

وی در مورد مشابه این جلسه و ارزیابی مدیران، اظهار داشت: هر زمانی که لازم باشد جلسه گذاشته شود تعطیل و غیر تعطیل مطرح نیست و در هر زمان که لازم باشد مدیران مسائل مربوط به سفر و مسائل مربوط به ماموریت‌های ذاتی هر دستگاه، بودجه ۹۳و ۹۴ که لایحه در مجلس است مطرح کنیم.

وی افزود: همچنین بحث‌های مربوط به کمیسیون تلفیق و کمیسون تخصصی را نیز باید دنبال کنیم و هر زمانی که لازم باشد جلسه می‌گذاریم و مدیران باید آمادگی کامل را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امید است آنچه که در وسع و توان مدیریت استان است با لطف خداوند محقق شود.

خدمتگزار با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات و نتیجه آن در این سفر، افزود:  ما برای این که بتوانیم  بخش خصوصی را فعال‌تر کنیم مستلزم ایجاد یک سری معافیت‌ها برای بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از موارد جذب سرمایه‌گذار نیز کاهش نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در جلسات با مدیر صندوق توسعه ملی گفته آنها این گونه بود که یا مجلس قانونی برای استان‌های کمتر توسعه یافته مصوب کند یا دولت تدبیری در این باره بیاندیشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با مطرح کردن کاهش نرخ تسهیلات خدمت رئیس جمهور، ایشان فرمودند که با مدیر عامل صندوق توسعه ملی جلسه‌ای گذاشته شود و خراسان جنوبی پیشنهادات خود را مکتوب بدهد و صندو ق توسعه ابلاغ کند.

خدمتگزار بیان کرد: پس از سفر ریاست جمهوری با حضور در خدمت مدیرعامل صندوق توسعه ملی جلسه گذاشته شد و پشنهادات به صورت مکتوب داده شد و ایشان نیز قرار شد نامه بدهند به رئیس جمهور که در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که این دستور را از دولت برای استان‌های کمتر توسعه یافته مانند خراسان جنوبی بگیریم چرا که بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا برای بخش خصوصی نیز برای واگذاری زمین با معاون امور اراضی وزارت جهاد جلسه گذاشته‌ایم که اگر سرمایه‌گذاری در استان خواستار سرمایه‌گذاری باشد دراستان مشکل واگذاری زمین را نداشته باشیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =