۱۱ مرکز در خراسان جنوبی کارت ملی هوشمند صادر می‌کنند

معاون ثبت‌احوال خراسان جنوبی گفت: در این استان ۱۱ اداره ثبت‌احوال و یک نمایندگی ایستگاه فعالیت برای کارت هوشمند ملی در سطح استان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علیرضا مهرآور در بیرجند اظهار داشت: مدت زمان تحویل کارت‌های هوشمند ملی دو ماه است.

وی افزود: به هر شهروند بالای ۱۵ سال ایرانی یک کارت هوشمند ملی داده می‌شود که به عنوان مرجع هویتی فرد در فضای دیجیتال و خدمات ارائه کند.

وی افزود: افزایش امنیت فیزیکی، تراشه زیرساخت و حداقل کردن امکانات جعل هویت از طریق تجهیز دیتا سنتر ثبت احوال به اثر انگشت از جمله اهداف طرح کارت هوشمند ملی است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از جمله اهداف و مزایای کارت هوشمند ملی ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، یکپارچه‌سازی پروژه‌های موجود و آینده کشور در زمینه کارت هوشمند و افزایش بهره وری است.

مهرآور افزود: حداقل کردن امکان جعل هویت، افزایش توان کشور برای مدیریت بحران، تسهیل در ارائه خدمت به ایرانیان، امکان شناسایی ایرانیان در فضای مجازی و امضای دیجیتال از دیگر مزایای این کارت‌ها است.

وی اظهار داشت: کارت‌های شناسایی ملی فعلی تا پایان سال ۱۳۹۴ اعتبار دارد و نیازی به تعویض آن نیست و افراد می‌توانند به آدرس www.skocr.ir  خدمات الکترونیکی تغییر نشانی مراجعه کنند و بدون پرداخت هزینه نسبت به ثبت نشانی جدید خود اقدام کنند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ثبت نام کارت هوشمند از طریق اینترنت و سامانه انجام می‌شود و مراجعه کنندگان بعد از ورود به سایت باید اطلاعات خواسته شده را دقیق تکمیل کنند.

مهر‌آور افزود: بعد از انجام تکمیل ثبت نام ۲۴ ساعت بعد افراد باید به همین سامانه مراجعه کرده و برای نوبت گیری اقدام کنند، همچنین در روز نوبت‌گیری متقاضیان باید فایل ثبت‌نام، کد پستی، شناسنامه، فایل عکس و محل سکونت خود را دقیق اعلام کنند.

وی اظهار داشت: کاربرد کارت هوشمند ملی در انتخابات، در اداره بیمه سلامت و جایگزین دفترچه بیمه، سند الکترونیکی در فضای مجازی و دیگر موارد است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تنها افراد ۱۵ سال تمام که کارت ملی دریافت نکردند، افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده است و افرادی که تغییر اسم یا فامیل داشتند باید برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند و در حال حاضر جامعه هدف این افراد هستند.

مهرآور افزود: دیگر افراد جامعه هدف به هیچ محو برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نکنند زیرا ثبت نام از آنها به عمل نمی‌آید.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =