۶۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه در خراسان جنوبی نیاز است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مهر شهر بیرجند تعدادی از دانش آموزان در آپارتمان تحصیل می‌کنند، گفت: برای احداث ۳۷۰ کلاس درس در سایت مسکن مهر این استان به ۶۶ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،محمد رضا بیکی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۸۸ کلاس درس در مسکن مهر خراسان جنوبی درحال ساخت است.

وی افزود: تاکنون در مسکن مهر خراسان جنوبی ۸۳ کلاس درس احداث شده است و برای احداث این کلاسها از اعتبارات داخلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی استفاده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به احداث پروژه حیات طیبه در مهر شهر بیرجند گفت: در زمینه احداث این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار سرمایه گذاری شده است.

بیکی افزود: این مجتمع  با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع  و ۵۰ کلاس درس در حال احداث است و برای تکمیل این پروژه  به ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه استانداری برای احداث کلاس در سایت‌های مسکن مهر اعتبار اختصاص دهد اظهار داشت: تراکم دانش آموزان در هر کلاس درس در مهر شهر بیرجند ۶۹ نفر است و این دو برابر استاندارد کشوری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش آموزان در مهر شهر بیرجند در آپارتمان تحصیل می‌کنند و برای تکمیل مجتمع حیات طیبه مهر شهر بیرجند با کمبود اعتبار زیادی روبه‌رو هستیم.

بیکی افزود: در مسکن مهر بیرجند ۲۳ هزار نفر ساکن هستند و برای حل شدن مشکل تحصیل دانش آموزان در منطقه مسکن مهر خراسان جنوبی نیاز احداث ۳۷۰ کلاس درس و اعتباری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای احداث هر کلاس درس داریم.

وی تصریح کرد: زمین هایی که در سایت های مسکن مهر پیش بینی می شود نباید کمتر از ۲ هزارمتر باشد و برای احداث ۳۷۰ کلاس درس اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تلاش می شود نگذاریم دغدغه فضای آموزشی در دانش آموزان وخانواده های آنها نفوذ پیدا کند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =