۱۲۰۰ تن مرغ منجمد در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سردخانه‌ها و شرکت پشتیبانی امور دام استان یک‌هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،هاشم ولی‌پور مطلق در ستاد کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی، اظهار داشت: گزارشی از وضعیت بازار در تفاوت قیمت‌ها از ماه گذشته تاکنون نداشتیم به جز دو قلم کالا اقلام دیگر افزایش قیمت نداشته است.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گذشته تنظیم بازار استان، افزود: مباحث جلسه گذشته تنظیم بازار استان مرتفع شده جز تنها مصوبه ای که برای ساماندهی عرضه میوه و تره‌بار در میادین و حاشیه خیابان‌ها توسط ماشین‌های بدون مجوز بود که به جلسه آینده تنظیم بازار استان موکول شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رفع و ساماندهی عرضه میوه تره‌بار غیر مجاز باید پیگیری لازم انجام  شود، تصریح کرد: راهکار منطقی برای رسیدگی و ساماندهی مراکز عرضه غیر مجاز میوه در حاشیه شهر توسط فرماندار بیرجند در جلسه آینده تنظیم بازار ارائه می‌شود.

ولی‌پور مطلق گفت: در جلسات قبل مصوب شده بود که محل‌های مشخصی برای رفع نابه‌سامانی مراکز عرضه غیرمجاز میوه انجام شود و از طرفی اصناف دیگری وجود دارند که از طریق میوه فروشی با رعایت ضوابط، قوانین امرا معاش می‌کنند و دچار ضرر می‌شوند.

وی افزود: برای رفع این شرایط ناهماهنگ و از طرفی در راستای حمایت از افرادی که به صورت بارعایت قانون پروانه و مجوز فعالیت گرفته‌اند باید امری انجام شود که در جلسات گذشته مقرر شد که این مراکز غیر مجاز در محله‌های مشخص توسط شهرداری ساماندهی شوند و این کار در این مدت به دلیل مشکلاتی که وجود داشت انجام نشد که باید پیگیری شود.

ولی‌پور مطلق بیان کرد: موضوع بعدی که در این جلسه باید جمع‌بندی شود سبوس استحصالی کارخانه‌جات آرد است که در واقع ما با توجه به اینکه یک مقدار میزان سرانه سهمیه سبوس هر واحد دامی در استان را دارا هستیم نسبت به خیلی از استان‌هایی که استحصال سبوس بیشتری دارند کمتر داریم.

وی افزود: در این راستا مصوبه‌ای از معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گرفته شد که ۱۵ درصد سبوس استحصالی کارخانجات سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در مورد طرح صادرات مرغ، تصریح کرد: میزان تولید مرغ در استان با وجود ۳۳ میلیون قطعه در سال از میزان مصرف استان خیلی بالاتر است و در واقع اگر ما نتوانیم مرغ تولیدی مرغداران استان را از استان خراسان جنوبی چه به استان‌های هم‌جوار و چه به خارج از کشور منقل کنیم به طور یقین این صنعت دچار مشکل می‌‌شود.

ولی‌پور مطلق اظهار داشت: اگر این مشکل حل نشود با ذخیره زیاد مرغ در استان مواجه می‌شویم که به طور یقین کاهش قیمت‌ها و مسائل دیگر را به دنبال دارد.

وی افزود: در این مورد ما به دنبال دستیابی به بازارهای خارجی حتی خارج از کشور به ویژه افغانستان به دلیل مرز مشترکی که با این کشور داریم هستیم که مذاکراتی در این مورد انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مصوبات دیگری که در این جلسه به دنبال آن بودیم این است که اختیارات برای صدور مرغ به خارج از مرزهای ایران را داشته باشیم.

ولی‌پور مطلق با اشاره به اینکه اگر این مجوز صادر شود روند صادرات مرغ در استان تسهیل می‌شود، بیان کرد: صدور این مجوز سبب می‌شود مقدار زیادی از مرغ استان خارج شود.

وی افزود: ۱۳۷ هزار تن مرغ در سردخانه‌ها پشتیبانی امور دام در کشور ذخیره شده که اگر وارد بازار کشور شود بازار مرغ مرغداران را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش قیمت می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هجده =