ثبت‌نام حج تمتع از ۵ بهمن‌ماه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام حج تمتع براساس جدول زمان‌بندی در کشور از ساعت ۹ صبح ۵ بهمن‌ماه در کاروان‌های اعلام شده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،ابوالفضل نوفرستی ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در مورد نحوه و زمان ثبت‌نام حج تمتع، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت در مدت دو سال گذشته در راستای تشکیل زودتر کاروان‌ های زائران و برگزاری کلاس‌های آموزشی ثبت نام از متقاضیان حج تمتع را سه ماه زودتر از موعد انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به باید و نبایدها در حج تمتع و برنامه‌ریزی و ثبت نام از متقاضیان و رسالتی که زائران جمهوری اسلامی در این سفر دارند ثبت‌نام زودتر آغاز می‌شود تا زائران در آمادگی کامل به سر ببرند و مدیریت و روحانی کاروان از این فرصت استفاده و رسالتشان را گوشزد کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ثبت‌نام حج تمتع براساس جدول زمان‌بندی در کشور از ساعت ۹ صبح ۵ بهمن ماه در کاروان‌های اعلام شده آغاز می‌شود.

نوفرستی بیان کرد: در این روز تمامی دارندگان قبوض حج تمتع ۱۵ اسفندماه ۸۴ که با اسناد ۱۰ میلیون ریالی در بانک ملی ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند هم به صورت حضوری و هم اینترنتی ثبت نام کنند.

وی افزود: کسانی که اسناد حج تمتع از سال ۶۰ تا ۶۳ را دارا هستند و تاکنون  ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کرده و قبوض آن تاریخ را تبدیلی به قبوض یک میلیون تومانی کنند و اعزام شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: دارندگان اسناد ۸۰۰ تومانی حج تمتع در سال‌های ۷۷-۷۸ با مراجعه به شعبه بانک ملی نیز می‌توانند قبوض ثبت نامی خود را به یک میلیون تومان تبدیل کنند.

نوفرستی با بیان اینکه متقاضیان هر شهرستان در دفتر و کاروان مورد نظر در شهرستان خود باید ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: تا ۱۷ سال آینده نیز برای حج تمتع ثبت‌نام شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان ثبت نام حج تمتع با داشتن اصل قبوض ودیعه گذاری حج تمتع، اصل شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی و گذرنامه که تا تاریخ ۲۹ اسفند ۹۴ اعتبار  داشته باشد می‌توانند برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیانی که در حال حاضر دارای گذرنامه نیستند می‌توانند حداکثر تا خردادماه ۹۴ گذرنامه خود را ارائه دهند، تصریح کرد: زائران حج تمتع با توجه به محیا بودن امکانات و برنامه‌ها در رابطه با ارز همراه مسافر نیاز به هیچ پولی ندارند.

اعزام ۹۰۰ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع

نوفرستی اظهار داشت: مانند سال‌های گذشته ۹۰۰ زائر حج تمتع از خراسان جنوبی اعزام سرزمین وحی می‌شوند که پرواز این زائران از فرودگاه مشهد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه سفر حج تمتع مانند سال گذشته دو مرحله‌ای است، افزود: مرحله اول هنگام ثبت نام در کاروان‌ها از زائران گرفته می‌شود و مرحله دوم نیز نیمه دوم فروردین ماه ۹۴ از زائران اخذ می‌شود.

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی در زمینه عمره مفرده نیز گفت: مرحله اول عمره مفرده در حال انجام است که تا ۱۲ اسفند ماه ۹۳  خراسان جنوبی در مجموع ۴ هزار و ۱۵۳ زائر در قالب ۳۴ کاروان اعزام می‌شوند.

نوفرستی تصریح کرد: روند اعزام زائران عمره مفرده به صورت هر ۵ روز یک پرواز از بیرجند با ظرفیت مجموعا ۷۲ کاروان انجام می‌شود.

وی افزود: تا پایان عمره ۸ هزار و ۷۸۴ زائر در دو مرحله انتقال داده می‌شوند و در این بین ۲ کاروان عمره دانشجویی به ظرفیت ۲۵۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر استان نیز در کاروان‌های مجردی و متاهلی اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه عمره مفرده زوج‌های جوان نیز ۱۴۰ نفر در استان است که تاکنون بخشی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: از ابتدای عمره امسال تا دیروز ۱۴ کاروان با ۷ پرواز به تعداد هزار و ۷۰۸ نفر اعزام شده‌اند.

نوفرستی در مورد اعزام زائران به عتبات عالیات، تصریح کرد: تا ۲۰ اسفندماه ۹۳ براساس کاروان‌های اعلام شده ۹۹ کاروان به صورت هوایی و ۳ هزار و ۳۶۶ نفر در قالی ۱۴۵ کاروان به صورت زمینی از مرز مهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره بزرگترین حضور مسلمانان در عتبات در اربعین حسینی، افزود: در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سهم خراسان جنوبی هزار و ۸۱۰ نفر بوده است.

اعزام بیش از ۱۰ هزار نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۹۷۶ نفر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام شده اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با دارا بودن ۳۰ دفتر حج و زیارت از نظر دفاتر حج و زیارت نرمال ترین استان در کشور است، بیان کرد: خراسان جنوبی بعد از استان های یزد و کرمان جایگاه سوم را از نظر زائران در کشور دارد.

وی با اشاره دانشگاه علمی و کاربردی حج و زیارت در خراسان جنوبی، افزود: مجوز دانشگاه علمی کاربردی حج و زیارت خراسان جنوبی اخذ شده است و هم‌اکنون ۱۱۴ نفر در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته مدیریت امور حج در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =