طرح نیازسنجی آموزش‌های مهارتی بازار کار در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اجرای طرح پژوهشی نیازسنجی آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در۱۱ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حسین خوشایند اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح‌ها یک‌هزار و ۷۸۲ حرفه مورد نیاز بازار کار استان شناسایی شده که در یک برنامه ۵ ساله آموزش‌ها بر اساس نیاز سنجی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیاز سنجی آموزش روستایی نیز در دستور کار فنی و حرفه‌ای استان قرار دارد، گفت: این طرح تا پایان سال ۹۴ با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح تاکنون در سه شهرستان قاین، درمیان و نهبندان اجرا شده است، افزود: نیاز سنجی آموزش‌های روستایی در شهرستان‌های طبس، بیرجند، سربیشه و فردوس در حال اجرا است.

خوشایند با بیان اینکه فنی و حرفه ای مجوز تبدیل وضعیت استخدامی ۴ هزار و ۸۷۶  نفر از مربیان حق‌التدریس را به رسمی و پیمانی دریافت کرده است، گفت: بر این اساس ۹۷ نیروی حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی پیمانی می‌شوند.

وی گفت: نیروهای حق‌التدریس باید تا پایان سال ۹۳ مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا داشته و از قبل شهریور ۹۱ تاکنون با فنی و حرفه‌ای همکاری مستمر داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح استان ۳۳۵ نفر نیرو به صورت رسمی، پیمانی، حق التدریس و شرکتی با فنی و حرفه‌ای استان همکاری می کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =