۱۱۰۰ کلاس درس خراسان جنوبی مسافران نوروزی را اسکان می‌دهد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال نسبت به نوروز ۹۳ ستادهای اسکان مسافران ۱۰ درصد افزایش داشته، گفت: یک‌هزار و۱۲۷ کلاس درس آماده پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علیرضا کرباسچی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز ۹۴ و کمیسیون ایمنی، حمل و نقل وسوانح رانندگی در شهرستان بیرجند اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که در ایام نوروز با تمامی امکانات خود به استقبال مسافران نوروزی می‌رود.

وی افزود: در نوروز ۹۴ تعداد ۱۴ پایگاه، ۱۵۴ مدرسه و یک‌هزار و ۱۲۷ کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد کلاس‌ها و پایگاه‌های آموزش و پرورش استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و برای نوروز ۹۴ تعداد ۱۴ ایستگاه صلواتی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

کرباسچی افزود: ۱۸۰ باب حمام  و ۱۵۴ نمازخانه در مدارس خراسان جنوبی برای پذیرایی واسکان مسافران نیز آماده شده‌اند.

وی اظهار داشت: در نوروز سال گذشته ۱۰۵ هزار مسافر توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی اسکان داده شدند که ما غیر از فرهنگیان از دیگر مسافران هم پذیرایی کرده و آنها را اسکان می‌دهیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: چند سالی است که به دلیل کمبود بودجه ستادهای اسکان ما تجهیز نشده است و در مصوبات سال گذشته برای ستادهای اسکان آموزش و پرورش ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شد که تاکنون تنها ۱۴ میلیون تومان آن اختصاص یافت.

کرباسچی افزود: با توجه به اینکه مدارسی که ما به عنوان ستاد اسکان برای مسافران پیش‌بینی می‌کنیم، مدارس شبانه‌روزی هستند خوشبختانه با کمک شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تاکنون هیچ‌گونه قطعی برق در این مدارس برای مسافران نوروزی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه درمانگاه فرهنگیان نیز به صورت شبانه‌روزی برای مسافران نوروزی دایر است، گفت: شهرداری‌ها نیز باید همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان برای نصب بنرهای راهنمایی ستادهای اسکان انجام دهند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 14 =