۴۸ زائرسرای بقاع متبرکه خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۴ طرح آرامش بهاری و طرح یاس نبوی در کنار هم برگزار می‌شود، گفت: ۴۸ زائر سرا در بقاع متبرکه خراسان جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۴ و کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال با توجه به ایام فاطمیه و همزمان شدن با نوروز ۹۴ طرح آرامش بهاری همزمان با طرح یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۸ زائر سرا در بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی تدارک دیده شده است، افزود: همچنین در نوروز امسال خیمه‌های معرفت نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری و یاس نبوی خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در بقاع متبرکه و معرفی شخصیت ائمه به ویژه حضرت زهرا(س) است و این طرح‌ها با هدف معرفی شخصیت حضرت فاطمه و سبک زندگی وی و ولایت‌مداری اجرا می‌شود.

گرایلی با تاکید بر اینکه در طرح‌های آرامش بهاری و یاس نبوی کارهای فرهنگی دیگری نیز انجام می‌شود، بیان کرد: در زمینه وقف فرهنگ وقف و لزوم اجرای آن در جامعه برای مسافران نوروزی تبیین می‌شود.

وی افزود: در بقاع متبرکه سعی شده است نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار برای مسافران نوروزی و زائران فراهم شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با توجه به دهه فاطمیه نوروز فرصتی فراهم می‌کند تا در کنار بقاع متبرکه با حضور روحانی پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران نیز فراهم شود چرا که در ایام نوروز در بقاع متبرکه روحانی از قم و مشهد حضور دارند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پنج =