اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم رشد در خراسان جنوبی آغاز شد

اکران فیلم های منتخب چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از امروز (شنبه) به مدت شش روز در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ایرنا گفت: در این مدت ۵۰ فیلم با موضوع های علمی، آموزشی و فرهنگی در ۱۱شهرستان تابعه استان برای دانش آموزان نمایش داده می شود.

علی اصغر موسوی کیا، افزود: از مجموع این فیلم ها، هشت اثر خارجی تولید فرانسه، آلمان، چین، روسیه ،هند، ژاپن، هنگ کنگ و سوییس است.

وی اضافه کرد: دبیرخانه دایمی جشنواره فیلم های رشد در تهران قرار دارد، فیلم های منتخب از مرکز به معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش اداره کل آموزش و پرورش استانها ارسال شد.

وی در حاشیه اکران فیلم های جشنواره رشد در بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۰ فیلم همزمان در هفت استان از جمله قزوین، گلستان، کرمان و … در حال اکران است.

موسوی کیا، افزود: فراخوان فیلم رشد اردیبهشت ماه سال ۹۴ توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، مرداد ماه آثار به دبیرخانه فیلم رشد در تهران ارسال و افتتاحیه جشنواره آبان ماه در تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: ۹۴۶ اثر به دبیرخانه فیلم رشد رسید از این تعداد ۱۹۸ فیلم در قالب داستان کوتاه ، مستند علمی، انیمیشن و… به جشنواره راه یافت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره فیلم های رشد ارتقای کیفیت آموزشی با استفاده از ابزار فیلم در کنار معلم ، کتاب و اجزای رایج فرایند آموزشی است.

وی اضافه کرد: تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان و جذب مخاطب بیشتر و معرفی روش های جدید آموزشی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: ایجاد مدارس هوشمند با استفاده از شیوه های نوین آموزشی امکان پذیر است، یکی از ابزار های مورد نیاز برای تحقق این موضوع استفاده از ظرفیت فیلم است.

وی یادآور شد: جشنواره بین المللی فیلم رشد تا قبل از دوره بیست و سوم فقط در تهران برگزار می شد که از این دوره به بعد برای رشد و بالندگی بیشتر دانش آموزان در دیگر استان های کشور هم برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم رشد همه ساله در کشور برگزار و امسال با حضور ۳۵ کشور خارجی برگزار می شود.

خراسان جنوبی حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۳۵ هزار نفر دانش آموز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =