برداشت سالانه بیش از ۱۱میلیون شاخه گل نرگس در خراسان جنوبی

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت سالانه بیش از ۱۱ میلیون شاخه گل نرگس در این استان خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، هاشم ولی‏‌پور مطلق امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، با بیان اینکه خراسان جنوبی از پتانسیل‌‏های خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است، اظهار داشت: وضعیت بخش کشاورزی استان در مقایسه با پتانسیل‌‏های استان وضعیت خوبی ندارد.

وی ویژگی‏‌های بخش کشاورزی استان را منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: اقتصاد مردم استان بر پایه صنعت کشاورزی محقق می‌‏شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برداشت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار شاخه گل نرگس در سال را از ویژگی‌‏های منحصر به فرد استان دانست و گفت: برداشت گل نرگس در شهرستان‌‏های استان متعدد است و به شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

ولی‏‌پور مطلق با اعلام اینکه ۹۷ درصد زرشک جهانی در خراسان جنوبی تولید می‌‏شود، اعلام کرد: زمانی که ارزش ریالی محصول زرشک استان را با محصولات استراتژیک سایر استان‌‏های کشور مقایسه می‌‏کنیم از لحاظ ریالی با هم برابری می‌‏کنند.

وی توضیح داد: مزیت‌‏های خاصی در محصولات کشاورزی استان وجود دارد که اگر آنها را کنار کشاورزی قرار دهیم به طوری که باید از آنها استفاده کنیم نکرده‌‏ایم و مورد توجه قرار نگرفته‏‌اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به کاهش بارندگی در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امسال میزان نزولات جوی در استان یک پنجم سال گذشته گزارش شده است در صورتی که امید اقتصادی مردم منطقه کشاورزی است.

ولی‏‌پور مطلق با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه طیور صادرکننده گوشت مرغ به سایر استان‏‌ها از جمله سیستان و بلوچستان است، توضیح داد: امروزه اگر به بحث بازار محصولات کشاورزی توجه نکنیم هر چه در مزرعه زحمت کشیده‏‌ایم از دست می‏‌رود.

وی کنترل بازار و دستیابی به بازارهای بین‌المللی در راستای توسعه فرآیند اقتصادی مردم را از ضرورت‌‏های مجموعه جهاد کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: بحث اقتصادی و بهره‌‏وری سرمایه در تولید مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌‏های انسانی قابل توجهی در استان وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آنها ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =