میدان دام شهرستان بیرجند با ظرفیت هزار راس دام به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: میدان دام جدید شهرستان بیرجند با ظرفیت هزار راس دام با ۸۰۰ دام سبک و ۲۰۰ دام سنگین به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در درمیان، اظهار داشت: میدان دامی در شهرستان بیرجند با ظرفیت ۸۰۰ راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین در نزدیکی کشتارگاه  توسط اتحادیه دامداران در حال احداث است و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجوز احداث میدان دام انتظار برای کشتارگاه بیرجند نیز صادر شده و به زودی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار یکی از کشتارگاه‌های خراسان جنوبی کد IR دریافت کرده است که با داشتن این کد می‌توان انواع محصولات مرغ را به خارج از کشور صادر کند و تاکنون پای مرغ به کشورهای آسیایی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: آزمایشگاه تخصصی در حال احداث که از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده است هنوز در شرایط سال ۹۳ است و سال گذشته اعتباری به آن تخصیص نیافته است و در مجموع ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان دارد که به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و راه‌اندازی بدون محوطه‌سازی و نما نیاز است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مرغداری‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شوند گفت: آمار مرغداری‌های غیرمجاز در استان از ۲۵۰ به ۸۰ واحد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: دراستای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور ستاد آنفولانزای استان تشکیل شد و شیوه نامه اقدامات مرتبط به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و هر دو هفته یک بار کارشناسان گزارش خود را به اداره کل دامپزشکی می‌فرستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =