ارائه خدمات پزشکی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان صحرایی شوسف

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در مدت برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه شوسف نهبندان حدود ۱۰ هزار نفر مراجعه و از خدمات مختلف بهره‌مند شدند.

محمدرضا فخر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی در راستای برنامه‌های جاری خود که شامل خدمات‌رسانی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، همچنین برنامه‌های بصیرت‌افزایی، فرهنگی و معنوی برای اعضاء براساس ابلاغیات بسیج می‌شود از ابتدای امسال تاکنون فعالیت‌های متعددی انجام داده است.

وی با بیان اینکه با همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی میهمان اعزام دو گروه به روستاهای محروم نهبندان صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین تیم‌های پزشکی ویزیت رایگان و تیم‌های پزشکی عمومی و تخصصی در ماه مبارک رمضان برای ارائه خدمات پزشکی به روستاهای حومه بیرجند و سربیشه اعزام شده‌اند که این اقدام به همراه اطعام نیازمندان نیز بوده است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اقداماتی که توسط کانون‌های زیر مجموعه بسیج جامعه پزشکی در سال جاری انجام شده است، گفت: در سال جاری با اعزام تیم‌های مختلف توسط این کانون‌ها حدود ۱۵۰ نفر در روستاهای استان ویزیت رایگان شده‌اند.

فخر یادآور شد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی ماهانه یک یا دو نوبت برای اعضاء بسیج جامعه پزشکی استان جلسات حلقه‌های صالحین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام تیم دندان‌پزشکی منتظران ظهور از تهران به منطقه لانو در سربیشه افزود: پشتیبانی از این تیم توسط بسیج جامعه پزشکی استان صورت گرفت.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان در سال جاری اعزام تیم‌های تخصصی زنان، اطفال و سونوگرافی در دو نوبت به روستاهای محروم استان بوده است، اضافه کرد: همچنین با همکاری پزشکان متخصص معرفی بیماران نیازمند به مطب‌ها از جمله معرفی ۱۲۰ نفر برای سونوگرافی انجام شده است.

فخر از برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه شوسف خبر داد و گفت: این بیمارستان با همکاری مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مرکز بهداشت نهبندان به مدت هشت روز برپا و به مردم این منطقه خدمات مختلف پزشکی و بهداشتی ارائه شد.

وی ادامه داد: علاوه بر نیروهای پزشک از خارج از استان ۷۹ نفر از پزشکان متخصص، عمومی، دندان‌پزشک، پرستار و پیراپزشک از داخل استان در این راستا همکاری کرده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی افزود: در مدت برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه شوسف نهبندان حدود ۱۰ هزار نفر مراجعه و از خدمات مختلف بهره‌مند شدند.

فخر با اشاره به اعزام تیم تک تخصصی در هفته وحدت به طبسین نهبندان اضافه کرد: این تیم شامل متخصصین چشم و بینایی سنجی، زنان، اطفال و قلب بوده‌اند. در راستای فعالیت‌های فرهنگی تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به اردوهای راهیان نور غرب اعزام شده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه با همکاری کانون‌های بسیج جامعه پزشکی مرکز استان و شهرستان‌ها برای اعضاء جلسات بصیرتی و فرهنگی برگزار شده است.

فخر با بیان اینکه برپایی ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان است، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس نیز ایستگاه سلامت در محل برپایی نمایشگاه ایجاد و خدماتی شامل سنجش قند و فشار خون، مشاوره دندان پزشکی و مشاوره ارائه شده است.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی در ۹ ماهه گذشته اعزام تیم‌های جهادی مشترک با بسیج دانشجویی برای ارائه خدمات دندان پزشکی، پزشکی و مشاوره به روستاهای محروم داشته است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک تیم ۲۵ نفره از پزشکان عضو بسیج جامعه پزشکی استان در ایام اربعین با برپایی موکب در کاظمین به زائران حسینی به مدت ۱۱ روز ارائه خدمت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =