جسارت و باور واگذاری برنامه‌ها به مردم در مسؤولین کم است/ بیشتر بودن توان مردم از توان دولت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جسارت و باور واگذاری برنامه‌ها به مردم در میان مسؤولین کم است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد حسینی امشب در جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، به مباحث ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: مباحث ارائه شده مباحثی بر محور ارائه خدمات و اقدامات نظام است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمت می‌دهد، تصریح کرد: باید در راستای توسعه کشور تلاش کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم ارتباط میان مردم و مسؤولین تأکید کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم صاحبان اصلی اجتماع که مردم هستند را وارد صحنه کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه کار ما نباید تصدی‌گری باشد، اعلام کرد: هر چقدر به سمت مردم برویم و مردم در صحنه حضور یابند مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه جسارت و باور واگذاری برنامه‌ها به مردم در میان مسؤولین کم است، تصریح کرد: مردم بر اساس تکلیف خود در صحنه حضور می‌یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  ادامه داد: در بسیاری از بخش‌ها و مناطق جوانان با انگیزه‌ای وجود دارند که اگر ببینند شما برای آنها ارزش‌گذاری کرده‌اید در صحنه‌ها حضور جدی‏‎تری می‌یابند.

حسینی توان مردم را از توان دولت و حکومت بیشتر دانست و اعلام کرد: باید بپذیریم زمانی که امری را به جامعه واگذار می‌کنیم نباید مسؤولین همانند ادارات با آنها برخورد کنند.

وی خطاب به دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حضوری فعال و پررنگ در ویژه برنامه‌های دهه فجر داشته باشند و ارتباط خود را با ستاد نزدیک‌تر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  حضور دستگاه‌ها و فعالیت‌شان را امری طبیعی و جزو وظایف آنها دانست و ادامه داد: باید هماهنگی میان بخش‌های سازمانی وجود داشته باشد ولی متأسفانه در بعضی از موارد ناهماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد.

حسینی متذکر شد: باید در ویژه برنامه‌های دهه فجر به بازخوانی و یادآوری فداکاری‌های شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی بپردازیم و اگر این امر صورت نگیرد جالب نیست و در دراز مدت به پیکره جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک خلاقیت و حرکت جدید سبب تقویت انگیزه‌ها می‌شود، تبیین کرد: انجام کارهای تکراری و مستمر خسته کننده است و باید در انجام امور خلاقیت ایجاد شود که متأسفانه این امر صورت نمی‌گیرد و به افرادی که خلاقیت دارند کمتر توجه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین پیرامون سخنرانان دهه فجر، متذکر شد: سخنرانان در طول این دهه باید به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

حسینی با بیان اینکه در دهه فجر باید امید را در جامعه زنده و به فرمایشات رهبری دقت کنیم، توضیح داد: باید از سخنرانانی دعوت کنیم که با این نگاه به گفتمان بپردازند.

وی بیان داشت: عزت، استقلال و نقشی که حکومت در هدایت مردم دارد برای رشد و عدم سلطه پذیری در منطقه است لذا باید به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازیم و از فضای جزئی‌نگری پرهیز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =