اهالی رضوانشهر طبس: سرعت اینترنت دچار مشکل است

اهالی رضوانشهر طبس از سرعت پایین اینترنت شکایت دارند ولی مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی آن را رد می‌کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، اینترنت و فضای مجازی امروزه برای همه به نوعی آشنا است و افراد زیادی روزانه از آن استفاده می‌کنند.

فضای مجازی به گونه‌ای با زندگی بشر گره خورده است که نمی‌توان بدون آن زندگی کرد اما در این بین افرادی از آن استفاده‌های غیرقانونی انجام می‌دهند.

برخی افراد به سادگی با استفاده از این تکنولوژی حساب‌های شخصی افراد را خالی می‌کنند که نمونه‌های آن را در جامعه دیده‌ایم و برخی دیگر با استفاده از آن تصاویر شخصی افراد را منتشر می‌کنند و سبب شرمندگی آنها می‌شوند.

استفاده از فضای مجازی اگرچه فواید زیادی برای بشر دارد و کارهای بسیاری را برای او آسان کرده است و مضرات زیادی را نیز به همراه داشته است.

امروزه با استفاده از این تکنولوژی پیشرفته می‌توان به سادگی به صورت تصویری مکالمه کرد و حتی دیده می‌شود در برخی موارد بدون حضور پزشک عمل‌های جراحی حساس با نظارت پزشک در اتاق‌های عمل انجام می‌شود.

از دیگر موارد استفاده از آن می‌توان به پرداخت‌های اینترنتی اشاره کرد که سبب عدم حضور ارباب رجوع در صف‌های طویل بانک‌ها شده است.

به عبارتی می‌توان گفت: فضای مجازی بسیاری از کارها را برای انسان آسان کرده است ولی در کنار فواید خود مضراتی نیز دارد که البته بستگی به استفاده نادرست بشر از آن دارد.

با رشد تکنولوژی و ساخت گوشی‌های همراه که از نوع پیشرفته است، استفاده از اینترنت وارد گوشی‌های همراه نیز شده است و به عبارتی همیشه همراه افراد است.

استفاده از فضای مجازی و اینترنت در تمام استان‌ها و بیشتر شهرهای کشور امکان‌پذیر است و میزان آنتن‌دهی آن در برخی مکان‌ها متفاوت است.

اما جدای از عیوب و محاسن اینترنت بحث دسترسی افراد به این شبکه جهانی این روزها دغدغه مردم شده است.

در خراسان جنوبی برخی از افراد از سرعت پایین اینترنت در یکی از شهرک‌های طبس گلایه‌مند هستند.

یکی از شهروندان شهرک رضوانشهر طبس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: یک درخواست و پیشنهاد برای مسئوولان دارم و از آنها می‌خواهم به جای اینکه اینترنت پرسرعت را به روستا ببرند، مشکل سرعت اینترنت شهرها را درست کنند.

وی با بیان اینکه در این شهرک با سرعت یک‌هزار و ۲۴ شارژ می‌کنیم، ۵۱۲ جواب می‌دهد، تصریح کرد: با این سرعت قطع و وصل نیز می‌شود.

این شهروند طبسی خاطرنشان کرد: از مسئوولان درخواست داریم فکری به حال این مشکل بردارند.

در این رابطه خبرنگار ما با مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی مصاحبه کرده است، محمدحسین عیدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: با بررسی انجام شده در رضوانشهر طبس مشکلی در زمینه اینترنت پرسرعت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از این شهروند تقاضا می‌شود در صورت وجود مشکل موردی، ضمن تماس با مرکز پشتیبانی ADSL به شماره ۲۰۲۰ و یا روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان جنوبی به شماره ۳۲۴۴۷۷۷۷-۲۰۲۱ شماره تلفن خود را اعلام کرده تا پیگیری لازم صورت گیرد.

در هر صورت استفاده از اینترنت امروزه بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری از کارها را راحت کرده است و مردم به وجود آن نیاز مبرم پیدا کرده‌اند.

————

گزارش: زهرا محمدی

———–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =