۹ انبار کالای احتکار در خراسان جنوبی کشف شد

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: با تلاش دستگاه های مختلف از نیمه تیرماه تاکنون ۹ انبار کالای احتکار به ارزش ریالی ۹۹۸ میلیون تومان در استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا مشیرالحق عابدی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: در زمینه طرح شناسایی احتکار و اختفا کالا ۱۰ تیم بازرسی در مرکز و ۱۲ تیم در شهرستان های تابعه ایجاد شده و بر بازار نظارت دارند.
وی تنظیم بازار را مهمترین بحث امروز جامعه دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی برگزاری جلسات کمیسیون تنظیم بازار در استان است.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار طرح نظارتی از جمله طرح نظارتی نوروز، ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار و کالا و اکنون طرح شناسایی و مبارزه با احتکار و اختفا توسط این سازمان به صورت مشترک اجرا یا در دست اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین اقلام اساسی بازار در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد گفت: با توجه به همکاری دستگاه های متولی و دستگاه های نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و مدیریت مجموعه استان این مطلب هم ختم به خیر شده است اما همچنان نیاز به همکاری در استان وجود دارد.

** ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد
عابدی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات سامانه کارا تا شب گذشته ۶ هزار و ۲۹۹ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این سامانه ثبت نام کردند و تاکنون ۳۳۱ طرح به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.
وی اشتغال ایجاد شده توسط این تسهیلات را ۲ هزار و ۱۸۵ نفر شغل اعلام کرد و گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از اردیبهشت ماه تاکنون کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان هر هفته با حضور استاندار برگزار می شود.
وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی، ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک کشاورزی، ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط بانک توسعه تعاون ، ۱۰ میلیارد تومان توسط پست بانک و ۹ میلیارد تومان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
عابدی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده توسط بانک کشاورزی از این محل ۴۸۱ شغل، توسعه تعاون ۳۷۹ شغل، پست بانک یکهزار و ۷۴ نفر و صندوق کارآفرینی امید ۲۴۱ نفر است.
وی تاکید کرد: نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در جذب تسهیلات اشتغال هستیم و در این زمینه از دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی می شود.

** برگزاری ۵۳ جلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید
وی به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: هدف این کارگروه تثبیت اشتغال است و در این راستا ۵۳ جلسه و کمیته تخصصی با حضور دستگاه های زیرمجموعه برگزار شده است.
عابدی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۵ مرداد ۱۹۶ پرونده در استان تشکیل شد همچنین در ۱۹ کارگروه استانی ۳۷۷ مصوبه بررسی و ۲۳ مصوبه اجرا شده است.
وی اظهار داشت: عمده ترین مصوبات (۲۵ درصد) در خصوص مشکلات بانکی بود که با همکاری مدیران بانک ها این مشکلات برطرف شد.
وی ادامه داد: همچنین مشکلات مالیاتی ۶.۶ درصد، تامین اجتماعی ۱۰ درصد و امور زیربنایی چهار درصد مصوبات را به خود اختصاص داده که ۸۰ درصد از مصوبات به نتیجه رسیده است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =