۳۴۵ میلیارد ریال طرح صنعتی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۳ طرح با سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

داوود شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این طرح ها ۳۳۳ فرصت شغلی پایدار در استان خراسان جنوبی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: از مجموع طرح ها در بیرجند یک طرح و در شهرستان های سربیشه، نهبندان، قائنات، درمیان، طبس و فردوس هر کدام ۲ طرح افتتاح خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری سربیشه با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
وی ادامه داد: همچنین با افتتاح پروژه لوله تک جداره آب از پلی اتیلن و کیسه بدون بافت سربیشه با ظرفیت پنج هزار تن و سرمایه گذاری ۶.۴۵ میلیارد ریال سه فرصت شغلی ایجاد می شود.
شهرکی اظهار داشت: خط تولید انواع لعاب کاشی و سرامیک شرکت کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند با ظرفیت سه هزار تن و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال روز گذشته با حضور استاندار افتتاح شد.
وی گفت: تولید محصولات بتنی غیر مسطح از بتن معمولی با ظرفیت ۱۰ هزار تن و تولید پودر بنتونیت با ظرفیت ۲۵ هزار تن از جمله پروژه های قابل افتتاح در شهرستان فردوس است.
شهرکی ادامه داد: برای این ۲ پروژه ۳۹.۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با افتتاح آن بیش از ۲۰ شغل پایدار در این شهرستان ایجاد می شود.
وی گفت: پروژه فراوری فلورین با ظرفیت پنج هزار تن و سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و کنسانتره زغالسنگ با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های قابل افتتاح در شهرستان طبس است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: با افتتاح ۲ پروژه مذکور بیش از ۲۰۰ شغل پایدار در این شهرستان ایجاد می شود.
وی از افتتاح کوره آجر فشاری و معدن آهک در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: برای این پروژه ها با ظرفیت ۲۵ هزار تن و ۱۰۰ هزار تن بیش از ۱۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
شهرکی اظهار داشت: کارخانه بسته بندی آب آشامیدنی و تولید لوله پلی اتیلن در شهرستان قائنات با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۲۰ نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی افتتاح معدن سنگ چینی با ظرفیت هفت هزار تن و سرمایه گذاری ۱۹.۵ میلیارد ریال و معدن مرمریت با ظرفیت ۱۱ هزار تن و هزینه کرد ۱۹.۴۰ میلیارد ریال را از جمله پروژه های قابل افتتاح در شهرستان نهبندان عنوان کرد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شش =