بیش از ۱۵ هزار دام قربانی در خراسان جنوبی بازرسی شدند

بیرجند – ایرنا – معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۸۱۸ راس دام روز عید قربان توسط کارشناسان این مجموعه مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد هشت هزار و ۷۹۴ راس زنده و هفت هزار و ۲۴ لاشه بودند.

محمدعلی بخشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع دام های بازرسی شده ۱۷ لاشه به وزن ۳۵۰ کیلوگرم به دلیل آلودگی های انگلی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
وی بیان کرد: در عملیات بازرسی ۳۶۴ لاشه اصلاحاتی برای جداسازی غدد چرکی، کانون عفونی و خون مردگی صورت گرفت و ۱۵۴ کبد به علت وجود کیست هیداتیک ضبط شد.
وی زردی، پرخونی، سل ارزنی و کرم کپلک را از مهمترین دلایل ضبط کبد ذکر کرد و گفت: ۲۳۵ ریه و ۲۶ کلیه در عملیات بازرسی به دلایل مختلف بهداشتی ضبط شد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۷۴ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۳۷ اکیپ ثابت و ۳۷ اکیپ سیار فعالیت کردند گفت: ناظران شرعی در تمامی کشتارگاه های استان حضور فعال داشتند و در شهرستان های خوسف و زیرکوه که مجهز به کشتارگاه نیستند در مکان های از قبل تعیین شده فعالیت کردند.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، ۱۴ ناظر ذبح شرعی دام، ۳۰ دامپزشک و ۶۴ بازرس بهداشتی گوشت روز عید سعید قربان در خراسان جنوبی فعالیت داشتند.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =