سه نفر مفقود در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

بیرجند – ایرنا – معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران در ۷۲ ساعت گذشته به سه نفر مفقود در شهرستان های سربیشه و زیرکوه امدادرسانی کردند که یک نفر از این افراد جان خود را از دست داده بود.

همزه اسعدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنا به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از مردمی روز جمعه مبنی بر مفقودی مردی ۴۶ ساله در روستای کلاته شب از توابع شهر درح شهرستان سربیشه بلافاصله یک تیم امدادی و یک تیم پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی، بسیج مردمی و اهالی روستا فرد مذکور در اطراف روستا در حالی که جان باخته بود، پیدا شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون گزارشی در خصوص علت مرگ این فرد ارایه نشده و موضوع از طریق مراجع ذیربط اطلاع رسانی خواهد شد.
وی از ناپدید شدن زنی ۳۷ ساله در شهر درح در همین زمان خبر داد و افزود: پس از اعلام به پایگاه امداد و نجات مستقر در منطقه، نیروهای امدادی اعزام و با همکاری نیروی انتظامی و مردم ساعت ۶ صبح روز شنبه فرد حادثه دیده پیدا شد.
اسعدزاده گفت: در این مدت مفقود شدن مردی در زهان شهرستان زیرکوه به پایگاه امدادی این شهر گزارش و پس از اعزام نیروهای امدادی و همکاری سایر عوامل امدادرسان این فرد نیز پیدا شد.
وی با بیان اینکه بخشداران و دهیاران سراسر استان نسبت به هماهنگی و برگزاری کارگاه های آموزشی امداد و نجات اقدام کنند ادامه داد: با توجه به اینکه اولین افراد حاضر در محل حادثه مردم هستند اگر آموزش های لازم را دیده باشند، کمترین خسارت به حادثه دیده وارد خواهد شد.
وی گفت: آموزش های امداد و نجات بدون هیچگونه محدودیتی به متقاضیان ارایه می شود.
۳۲۱۵*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =