۶۴ واحد مسکونی در روستاهای محروم درمیان در دست ساخت است

بیرجند – ایرنا – مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) درمیان گفت: ۶۴ واحد مسکونی به صورت رایگان برای محرومان روستاهای «گل نی، ذکری و جلاران» این شهرستان در دست ساخت است.

احمد بصیری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد مسکونی با اعتبار یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساخته می شود.
وی گفت: زیربنای هر واحد مسکونی براساس جمعیت هر خانوار از ۴۰ تا ۶۰ مترمربع متغیر است و این واحدها طی سه ماه آینده تکمیل و تحویل محرومان خواهد شد.
بصیری پور با بیان اینکه هزینه احداث هر واحد مسکونی به صورت میانگین ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است اضافه کرد: به دلیل عدم توان اقتصادی اهالی این روستاها مقرر شد برای احداث هر واحد مسکونی ۱۵ میلیون تومان کمیته امداد و ۱۵ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن به صورت بلاعوض پرداخت شود.
وی از خیرین خواست در زمینه تامین لوازم ضروری زندگی محرومان روستاهای مرزی «ذکری، جلاران و گل نی» با کمیته امداد همکاری کنند.
«جلاران، گل نی و ذکری» از محروم ترین روستاهای مرزی خراسان جنوبی است که به دلیل محرومیت زیاد و شیوع بیماری های پوستی در این روستاها در خردادماه امسال استاندار خراسان جنوبی تیمی را برای بررسی وضعیت این مناطق به ریاست معاون عمرانی استاندار به این روستاها اعزام کرد و از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست با حرکت جهادی برای رفع غبار محرومیت از این روستاها تلاش کنند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و ۷۹۷ کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول۷۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =