اهواز دوباره انتخاب شد – محمدرسول ابراهیمی اسفدن*

بیرجند – ایرنا – اهواز شهر غیرت و شرافت بار دیگر به عنوان منتخبی شیوا مورد هجوم دشمنانی قرار گرفت که مهد انقلابی گری را در مردمان غیور آن خطه یافته اند.

اهواز شهر عزیز انقلاب و قاب رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است. دفاعی که واقعا مقدس و اهمیت حرکت را از جهاد فی سبیل الله درک کرده بود.
نقش کلیدی و ستادگونه اهواز در مدیریت و پشتیبانی جنگ تحمیلی، همواره مورد تفکر و تامل معاندان بوده و هست، به طوریکه از اهواز به عنوان محور انقلابی گری و تثبیت کننده انقلاب در دوران پس از پهلوی یاد می کنند.
از روزگاران دور نام خوزستان نامی دهن پرکن برای معاندان بوده و برای تصاحب و دست اندازی به آن از هیچ جنایتی چشم پوشی نکردند، از حمله ناجوانمردانه صدام در ۳۱ شهریور ۵۹ گرفته تا طمع کفتارهای خون آشامی که پس از چندین سال در چنین روزی ذاتشان را نتوانستند پنهان کنند.
اهواز؛ تقدیر تو چنین بوده که همواره در کشاکش دهر سنگ زیرین آسیاب باشی و از اینکه موی در آسیاب سپید نکرده ای به تو می بالیم.
اهواز؛ ماندن انقلاب نیازمند هزینه است مگر نه اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: ‘این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، بریزید خون ها را زندگی ما دوام می یابد، بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود’.
اهواز؛ باز هم برای این امتحان تو انتخاب شدی ظاهرا تقدیر اینگونه است که نقطه آغازین زنده ماندن انقلاب باشی، انقلابی که صدورش لرزه بر اندام کفتارهای زمانه انداخته و نمی توانند اقتدار بدون وصف سرزمینت را ببینند.
اهواز؛ ۳۱ شهریور امسال هم در قلب تو کربلایی ساخت، مگر نه اینکه آزمون سخت خداوند برای خوبان درگاهش است، مگر از حسین (ع) و یاران باوفایش صدیق تر می شناسی، پس تو انتخاب شدی.
انتخاب شدی تا بمانی و موجب بیداری خفتگانی شوی که یا در خواب خرگوشی به سر می برند یا خودشان را به خواب زده اند.
باشد که ندای تو موجب بیداری معاندان در داخل و خارج از کشور شود.
۳۱ شهریورماه همزمان با هفته دفاع مقدس در پی حادثه تروریستی در مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح اهواز ۶۰ نفر مجروح و ۲۵ نفر آسمانی شدند.
روحشان شاد راهشان پر رهرو
*خبرنگار ایرنا
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =