نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری در سربیشه گشایش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: هم‌زمان با هفته ملی کودک نمایشگاه «عروسک‌های تاجمیری» با همکاری اداره میراث فرهنگی در کانون شهرستان سربیشه برپا شد.

طاهره حمیدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با دومین روز هفته ملی کودک، نمایشگاه دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سربیشه در ۶ ماه نخست امسال و همچنین نمایشگاه عروسک‌های تاجمیری با همکاری اداره میراث فرهنگی سربیشه گشایش یافت.
وی بیان کرد: ۵۰ عروسک دست ساخته در نمایشگاه عروسک های تاجمیری به نمایش گذاشته شده است همچنین در حاشیه این نمایشگاه، هنرمند کارآفرین و گوهرتراش اهل سربیشه به توضیح این هنر و معرفی انواع مختلف سنگ‌های زینتی می پردازد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه تا پایان هفته جاری در ساعت کاری کانون شهرستان سربیشه برای بازدید عموم باز خواهد بود.
روستای تاجمیر از توابع شهرستان سربیشه است که مردان، زنان و کودکان همه برای به دست آوردن روزی حلال تلاش می‌کنند ولی به دلیل خشکسالی‌های اخیر، مردان تنها نگهبان محیط زیست و زنان و کودکانشان سازنده عروسک‌های بومی و قدیمی خود به سبک نوین هستند.
این عروسک‌ها که با استفاده از تکه پارچه‌های دورریز، پشم گوسفند و موی بز درست می‌شوند با محیط زیست سازگار هستند؛ به طوریکه چنانچه فردی آنها را بخرد و پس از مدتی بیرون بیاندازد در مدت سه ماه دوباره به طبیعت بر می‌گردد.
برنامه‌ های هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۲۰ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» اجرا می ‌شود.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + چهار =