پرونده های قاچاق کالا در خراسان جنوبی ۹۱ درصد افزایش یافت

بیرجند – ایرنا – دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: ۶ ماه نخست امسال یکهزار و ۸۴۷ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد داشته است.

محمدرضا حسنی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی مجموع پرونده های قاچاق کالا و ارز استان در این مدت ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۴ درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در این مدت یکهزار و ۸۳۹ پرونده دارای ارزش ریالی زیر ۱۰۰ میلیون تومان و هشت پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان در استان تشکیل شده است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان جنوبی گفت: یکهزار و ۸۲۰ نفر در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان دستگیر شدند و ۴۰۷ دستگاه خودرو توقیف شد.
وی اظهار داشت: ۶ ماه نخست امسال یکهزار و ۱۵۶ لیتر مشروبات الکلی و ۳۵۹ هزار و ۲۵۱ لیتر فرآورده نفتی در استان کشف شد.
حسنی مقدم گفت: همچنین یکهزار و ۵۱۰ کیلوگرم برنج، ۱۴ هزار و ۸۶۴ قلم مواد خوراکی، ۹۹ کیلوگرم چای و ۶ هزار و ۲۲۹ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف شده است.
وی کشف ۲۸۶ هزار و ۴۶۳ متر پارچه، یکهزار و ۳۶۳ جفت کیف و کفش، ۵۹۰ راس دام، یکهزار و ۱۲۵ دستگاه تجهیزات ماهواره، یک میلیون و ۱۱ هزار نخ سیگار، ۲ هزار و ۳۳ دستگاه لوازم خانگی و ۱۴۹ هزار و ۸۵۵ قلم دارو را از دیگر کشفیات اعلام کرد.
وی بیان کرد: میزان کشفیات در مشروبات الکلی ۱۰۰ درصد، فرآورده های نفتی یکهزار درصد، پارچه ۱۰۰ درصد، دارو ۴۰ درصد و سیگار ۱۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: در این مدت میزان کشفیات چای ۸۰ درصد، برنج ۸۳ درصد، دام ۹۰ درصد، لوازم آرایش و بهداشتی ۸۰ درصد، لوازم خانگی ۸۳ درصد و مواد خوراکی ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنین از امحای بیش از یک تن انواع کالای قاچاق هفته گذشته در استان خبر داد و افزود: این کالاها شامل انواع نوشیدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، مکمل های بدنسازی غیرمجاز و شکر زرد بوده که به دلیل عدم تایید سلامت و نشان استاندارد نسبت به امحای آن اقدام شد.
حسنی مقدم بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ تن کالای قاچاق به ارزش ۴۴۴ میلیون تومان در سه مرحله در استان خراسان جنوبی امحا شده است.
خراسان جنوبی با افغانستان و ۶ استان کشور همجوار است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 12 =