۱۷۱ موقوفه با نیت علم در خراسان جنوبی به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۷۱ موقوقه در استان با نیت علم و دانش بوده که نیت ۳۰ موقوفه کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان و نیت ۱۴۱ موقوفه کمک به مدارس علوم دینی است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع نخستین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی که ۲۱ آبان امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود افزود: ایجاد وقف‌های مشارکتی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است که در حوزه توسعه نیروی انسانی می‌تواند اثرگذار باشد. 

او با اشاره به استقبال پژوهشگران در ارسال مقالات گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه سخنران ویژه این همایش خواهد بود. 

وی یکی دیگر از اهداف همایش را تببین کارکرد وقف در رشد و توسعه علم عنوان کرد و گفت: این همایش بهانه‌ای است که اوقاف و دانشگاه خدمات متقابل را در راستای کمک به علم و دانش ارایه کنند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیاز به ایجاد موقوفاتی با نیت کمک هزینه تحصیل دانشجویان و رفع مشکلات دانشگاه را یادآوری و اضافه کرد: وقف علمی در دنیا تاکنون آثار مثبتی داشته است و بزرگترین دانشگاه‌های دنیا از درآمد موقوفات اداره می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات علمی در قرون دوم تا چهارم و دهم تا دوازدهم بوده است گفت: اما در دوران‌های جدید موقوفات با نیت‌های علم و دانش کم بوده که از همین رو وقف با نیت علم و فناوری، تحقیق و پژوهش و کمک به نیازمندان مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه است. 

نمایشگاه اسناد وقف نیز در حاشیه برگزاری همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی برپا می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =