اعتبارات پرداختی هیات‌های ورزشی در کشور ۲۰ برابر شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار هیات ورزشی به عنوان بزرگترین شبکه تعاملی در کشور فعال هستند و اعتبارات پرداخت شده به هیات‌ها در ۲ سال گذشته نسبت به قبل از آن ۲۰ برابر شده است.

ژاله فرامرزیان روز یکشنبه در نشست روسای هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد (سمن) استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات پرداختی هیات‌های ورزشی در ۲ سال گذشته ۲۰ برابر شده اما به این میزان رشدی در ورزش مشاهده نشده است.

وی گفت: برای جذب اعتبارات به هیات‌های ورزشی از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکردیم به طوری که کمک‌های بلاعوض وزارت ورزش و جوانان به هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی از ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۴ و ۹۵ به هشت میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت اگر می‌توانست تمامی فعالیت‌ها و وظایف را به تنهایی انجام دهد، دست به سوی سمن‌ها دراز نمی‌کرد زیرا تعبیر ما برای سازمان‌های مردم نهاد حل مشکلات مردم به دست خودشان است.

وی بیان کرد: تنها کسی که می‌تواند مشکلات را حل کند اجزا و سلول‌های جامعه هستند؛ سلول‌هایی که در قالب سازمان‌های مردم نهاد (سمن) فعالیت می‌کنند.

فرامرزیان گفت: آنچه مسلم است شاکله و انتظارات سمن‌ها باید متفاوت بر دولت باشد زیرا دولت فقط هماهنگ کننده و برنامه‌ریز است.

وی ادامه داد: دولت باید برای شرکای اجتماعی خود حق‌ شراکت تعیین کند اما این مهم نیازمند آن است که نظام بودجه‌ریزی تغییر کند.

فرامرزیان گفت: در ارتباط با کمک‌هایی که به هیات‌ها می‌شود انتظار داریم این وضعیت خود را در ورزش استان نشان دهد زیرا این مبالغ کمکی در هیچ دستگاه دولتی وجود ندارد اما مدلی که شاخص بندی اعتبارات را به شما برساند باید با استفاده از ظرفیت خودتان باشد.

وی با بیان اینکه خطا در مدل توزیع اعتبارات جدی است اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با تعیین شاخص‌ها عدالت در جریان باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نظر و بیان جوانان برای ما مهم است گفت: در قانون اهداف و وظایف به جد به دنبال این هستیم که سازمان‌های مردم نهاد را در دل خود پرورش دهیم تا در مدل اعتبارات نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: تاسیس خانه جوان اولین بار در سال ۷۴ اتفاق افتاد اما جایگاه خانه جوان هیچگاه تثبیت نشد و تمام تلاشمان این است که جایگاه خانه جوان را تثبیت کنیم تا استمرار داشته باشد.

فرامرزیان گفت: تا سال گذشته تمام اعتبارات در اختیار هیات‌ها قرار می‌گرفت اما امسال ۱۰ درصد اعتبارات در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد تا بر نحوه و مدیریت هیات‌ها نظارت کنند و به صورت دوره‌ای گزارش دهند.

وی بیان کرد: اقداماتی را در زمینه استخدام قهرمانان انجام دادیم و ورزش و جوانان فراتر از آیین‌نامه عمل کرده است.

فرامرزیان در ارتباط با میزبانی مسابقات هم توضیح داد: نبود محل اسکان ورزشکاران یکی از مهمترین مشکلات استان است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی برای هتل ورزشی این مشکل را حل کنیم و در زمینه اعتبارات هم در حوزه میزبانی و هم هیات‌ها در بخش بانوان و آقایان توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهر بیرجند سرآمد سواد و آموزش است گفت: سال گذشته بیشترین فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مربوط به خراسان جنوبی بوده که مبتنی بر توسعه و وجود انسان‌های فرهیخته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه منابع انسانی فرهیخه افتخار این خطه از مرز و بوم است اظهار داشت: وجود هفت پدر علم، برخورداری از ۲ روستای شگفت انگیز، اولین شهر دارای لوله کشی و سومین مدرسه نوین کشور از مهمترین مزیت‌های این استان است.

نفیسه نخعی افزود: خراسان جنوبی به هیچ عنوان محروم نیست اما استمرار این داشته‌ها نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری است.

وی گفت: ورزش بانوان در خراسان جنوبی دارای وضعیت ویژه‌ای است که موقعیت برای میزبانی فصلی ورزش‌های بانوان در استان باید فراهم شود.

نخعی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ارتقای ورزش بانوان اختصاص یافته درخواست داریم تجهیزات ویژه‌ای برای ورزش بانوان در نظر گرفته یا پارک مخصوص با این عنوان تجهیز شود.

وی گفت: در طرح ساختار قامتی که آموزش و پرورش در دست اجرا دارد ضعف قامتی بچه‌ها در این استان بیشتر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از آغاز دولت دوازدهم و تاکید بر حضور بانوان در پست‌های مدیریتی اتفاق خوبی در خراسان جنوبی افتاده است اما مشاور امور جوانان هنوز جایگاهی ندارد که به طور ویژه باید توجه شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان امروز – یکشنبه – در سفر به خراسان جنوبی، زمین چمن مصنوعی چهکند از شهرک های اقماری بیرجند را افتتاح و از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی این استان بازدید کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 18 =